14
Nisan
2025
Pazertesi
ANASAYFA

TÜRKİYE FİLİSTİN’E AĞLARKEN EL FETİH NE YAPTI?

Bugünkü Cuma hutbesinin konusu, Filistin halkının dramı ve Gazze’de artık siviller üzerinde apaçık bir zulme ve hatta bilinçli bir katliama dönüşen İsrail saldırılarıydı.

Filistinlilerin zamanında Türkler’e ihanet etmiş olmasına da hafiften bir gönderme yapan imam, yine de bu millete iki yolla yardım edilmesini istiyordu:

Dua ve para…

İmamın beyanına göre, Cami çıkışında toplanan paralar, Filistin için açılan resmi yardım hesaplarına yatırılacaktı.

* * *

Yukarıdaki örnekte de görüleceği gibi; ihanet edene bile merhamet gösteren Türk milleti ve devlet geleneği, dünyada etnik veya dini ayrımcılığa uygun iklimin bulunmadığı ender yerlerden birisidir.

İstanbul’u Bizans’tan alan Fatih Sultan Mehmet ve sonra gelen padişahlar, din özgürlüğüne asla müdahale etmemişlerdir.

Bu topraklar üzerinde hala, bugün ekümeniklik iddiasında bulunabilen bir Fener Rum Patrikhanesi veya Ermeni Patrikliği varsa, bunun sebebi Türkler’in bağnaz olmayan dünya görüşü ve diğer inançlara olan saygısıdır.

Camiler, kiliseler ve sinagogların (zaman zaman meydana gelen provokasyonlar haricinde) cemaatleri ahenk içinde ve özgürce ibadetlerini sürdürmüşler, kimse kimsenin dinine, inancına karışmamıştır.

Bugün “barbarlık” iddialarıyla sarsılan ve kendine güvenini yitirmesi beklenen Türk milletinin, ırk ayrımcılığı açısından, tarihte utanacak tek bir sayfası dahi yoktur.


İspanya’dan kovulan Yahudileri, Almanya’dan kaçan Yahudi bilim adamlarını, Kafkasya’dan göç eden kavimleri, Rusya’dan göç eden Beyaz Rusları, Afganistan’dan kaçan Afganlıları, Saddam’ın zulmünden kaçan Kürtleri, Bulgar’ın gadrine uğramış soydaşları ve daha nicelerini bağrına basan bu millettir!

Müslüman Türk milleti, diğer inanç ve milletlerle bir arada yaşamayı, dünyadaki diğer milletlerden çok daha güzel şekilde içine sindirmiştir.

Her şeyi bir kenara bırakın, dünya üzerinde, Orta Asyalı mutfağında Ermeni, Rum, Arap, Gürcü, Çerkez, Rus, Kosher yemek kültürlerinin bileşimi olan bir başka millet daha var mıdır?

Bugün “özür diliyoruz” kampanyalarıyla Türkleri utandırma peşine düşen bazı “aydınların” tarihte sadece niçin Ermeniler ile sorun yaşandığını bir kez daha akl-ı selim ile değerlendirmeleri, tarihi bir yanlıştan ve utançtan dönmeleri için kendilerine bir fırsat yaratacaktır.

* * *

Türklerin “ihanet edene bile merhamet etmek” şeklinde tezahür eden bu insancıl yönü, zaman zaman suistimal edildiği gibi, bazen de dünya gerçeklerini doğru algılama konusunda sıkıntılar yaratmıştır.

“Milli merhamet”, bazen aklın ve milli çıkarların bile önüne geçmektedir ki; bu, gelecek kuşakların güvenliği ve huzuru için tehlikeli bir durum haline gelebilmektedir.

* * *

İsrail bombaları altında ezilen ve yüzlerce sivil kayıp veren Gazze’de, iktidar çatışması içinde bulunan iki gurup vardır:

El Fetih ve Hamas.

El Fetih Sünni Arapların ve batının desteğini alırken, şu anda iktidarda olan Hamas’ı destekleyenler İran ve Suriye (ve şimdi de Türkiye’dir).

El Fetih İsrail’le çözüme gidilmesini arzulayan bir politika yürütmesine rağmen, İsrail’i tanımayan ve İsrail tarafından tanınmayan Hamas, İsrail’le sürekli gerginlik üzerine yürütülen bir politika izlemektedir.

Bölgede, İsrail ile Filistin arasında kanlı bir “var olma savaşı” verildiği muhakkaktır.

Bu savaşta gaflete düşen taraf, aynı zamanda kaybeden taraf olarak tarihteki yerini alacaktır.

İsrail’in nihai hedefinin, Filistin’i yok etmek olduğunu anlamak hiç de güç değildir.

Keza, Filistin de İsrail için aynı amacı taşımaktadır.


TÜRKİYE'NİN VE AKLI SELİM HERKESİN AMACI, ORADAKİ SAVAŞIN VE YAŞANAN İNSANLIK DRAMININ, İNSANLIK AÇISINDAN EN AZ KAYIPLA BİTİRİLMESİNİN YOLLARINI ARAMAK, BU KONUDA ARABULUCULUK YAPMAK OLMALIDIR.

BU SAVAŞTA TARAF OLMAK VEYA BUNDAN DAHA DA KÖTÜSÜ, BATI VE ARAP DÜNYALARI TARAFINDAN BİLE SORUNLARIN KAYNAĞI OLARAK GÖRÜLEN HAMAS'A ARKA ÇIKMAK; TÜRKİYE'Yİ DÜNYADA HOŞ BİR NAZARLA BAKILMAYAN İRAN VE SURİYE İLE AYNI ÇİZGİYE GETİRECEKTİR Kİ; BU, TÜRKİYE'NİN MİLLİ MENFAATLERİ AÇISINDAN İSTENİLEN BİR DURUM DEĞİLDİR.

İsrail ve ABD’yi yok sayarak, Hamas’ın BM’deki sözcülüğü rolüne soyunan Türkiye’nin bu hareketi, bu anlaşmazlıkta oynayabileceği “arabuluculuk” rolünü Mısır’a kaptırmasına ve Filistin sürecinden dışlanmasına neden olmuştur.

Sayın Başbakan’ın İsrail’i kınamaktan ziyade azarlamaya varan ifadeleri ve İsrail Başbakanı Olmert’in telefonuna çıkmamaya ve Dışişleri Bakanı Livni’nin ziyaretini kabul etmemeye varan duygusal tavırları; Türkiye’yi Filistin konusunda olduğu gibi, dünya meselelerinde ve kendi meselelerimizde de yalnızlığa itebilecektir.

Hükümet tarafından gösterilen bu sert tavır, kamuoyunda da karşılık bulmuş ve Ankara'da bir basketbol müsabakası için bulunan, muhtemelen oyuncularından ancak bir kaçının İsrailli olduğu basketbol takımı, seyirciler tarafından sahaya çıkarılmamıştır.

Yayılan heyecan dalgası, Türkiye'nin çeşitli yerlerinde "Ermeniler ve Yahudiler giremez" şeklinde tabelalar yazılmasına neden olmaktadır ki, bu aşırı tepkiler, Türk milletinin hoşgörü ve anlayışıyla hiç bir şekilde örtüşmemektedir.

* * * 

İSRAİL'İN YILBAŞINDAN BERİ, HAMAS'IN SALDIRILARINI BAHANE EDEREK, GAZZE'DE YAŞAYAN HAMAS UNSURLARI YANINDA SİVİLLERE KARŞI DA İNSANLIK DIŞI SALDIRILAR DÜZENLEMESİ, ARALARINDA TÜRKİYE'NİN DE BULUNDUĞU ÇEŞİTLİ ÜLKELERDEKİ İNSANİ KAYGI TAŞIYAN MİTİNGLERLE PROTESTO EDİLMESİNE RAĞMEN, ARAP DÜNYASINDAN İSRAİL'İ DEĞİL DE ISRARLA HAMAS'I KINAYAN AÇIKLAMALAR YAPILMASI DİKKATLERDEN KAÇMAMIŞTIR.

ANLAŞILAN O Kİ; ARAP DÜNYASI İSRAİL'İN KATLİAMLARINI İNSANİ BOYUTUYLA DEĞİL, BÖLGEDE Şİİ ETKİSİNİ ARTIRACAK OLAN İRAN DESTEKLİ HAMAS'IN TASFİYESİ ANLAMINDA DEĞERLENDİRMEKTEDİR?


Türkiye’de yas havası sebebiyle yeni yıl kutlamaları bile iptal edilirken, Arap dünyası yeni yılı havai fişekler eşliğinde karşılamıştır.

Filistinli Müslüman kardeşlerimizin İsrail bombalarıyla katledilmelerinin, Türkiye’nin her yanında mitinglerle protesto edilmesi, Türklerin “mazlumun yanında olmak” düsturunun ve “milli merhametinin” önemli bir göstergesidir.

BURADA ASIL DİKKAT ÇEKİCİ OLAN İSE FİLİSTİNLİ EL FETİH ÖRGÜTÜNÜN, AYNI KANI TAŞIDIKLARI FİLİSTİNLİ MÜSLÜMAN KARDEŞLERİNİN HUNHARCA KATLEDİLDİĞİ BU KATLİAMA TEPKİ BİLE VERMEYEREK, ONAY VERİR BİR ŞEKİLDE SESSİZ VE SEYİRCİ KALMASIDIR!

Bu da bize göstermektedir ki; Filistin halkı, mezhep çekişmelerinden dolayı kendilerini, ortak düşmanları olan İsrail’e karşı tek vücut olarak savunmak konusunda bile ortak bir fikir geliştirememekte; acılarına bile ortak olamamaktadır!

* * *

Görüldüğü kadarıyla, yaratılan “mazlum Filistinli” imajıyla katılımcı sayıları katlanan Türkiye’deki mitinglerde yaşanan samimi duygu seli ve Filistin’de yaşanan acıyı paylaşma hissi bile Filistinli El Fetih taraftarlarından kat be kat fazladır.

ŞUNU DA BELİRTMEKTE FAYDA VAR Kİ; GÖNLÜMÜZ,FİLİSTİN'DEKİ KATLİAM SÖZ KONUSU OLUNCA TÜRKİYE'NİN HER TARAFINDAKİ MEYDANLARDA ŞAHİT OLDUĞUMUZ DUYGU SELİ İLE BİRLİK VE BERABERLİĞİN VE KILINAN GIYABİ CENAZE NAMAZLARININ, PKK TARAFINDAN ŞEHİT EDİLEN ASKERLERİMİZİN VEYA KENT MEYDANLARINDA PATLATILAN BOMBALARLA ÇOLUK ÇOCUK DEMEDEN KATLEDİLEN İNSANLARIN ARDINDAN DA YAPILDIĞINI GÖRMEKTEN YANADIR.

Bu durumda ister istemez akla başka sorular gelmektedir:

Acaba, Türk halkının merhamet duyguları, bu duyguyu iyi bilen birileri tarafından suistimal mi edilmektedir?

Yaklaşan yerel seçimler öncesinde böylesine bir duygu seli kimin ekmeğine yağ sürecektir?

Ve yardımlar…

Bu trajediyi bahane ederek mantar gibi türeyen irili ufaklı yardım kuruluşları, Filistin’e yardım toplamak amacıyla birbiriyle yarışmaktadır.

İsrail’in, Kızılay ve Kızılhaç’ın bölgeye yapacağı yardımları bile kılı kırk yaran bir denetimden geçirdiği bir ortamda, bir takım dernek ve vakıflarca Türkiye’nin her yerinden toplanan bu yardımların yerine ve amacına ulaşmasını kim, nasıl garanti edecektir?

Feramuz Erdin
Yayın Tarihi : 9 Ocak 2009 Cuma 18:22:42
Güncelleme :11 Ocak 2009 Pazar 05:08:58


Bu haber hakkında yorum yazmak ister misiniz?
Yorumlarınız
Perikizi IP: 80.144.220.xxx Tarih : 12.01.2009 16:49:08

Merhaba kardeslerim ,Yusuf bey size hak veriyorum bu devirde Müslümanlara karsi bir modern savas sürülüyor. Benim anladigima göre butün dünyadaki savaslar müslümanlara karsi yapiliyor. Bakin sayi olarak biz müslümanlar en fazla din olduk ve buna karsi sayimizi savasla indirmek istiyorlar.insallah biz birgün bunun farkina varip ona göre hareket ederiz


Ali Yılmaz IP: 88.247.77.xxx Tarih : 12.01.2009 12:54:47

Mehmet isimli arkadasa: Ben Türk oğlu Türk üm senin gibi arablaşmadım kendi ırkımı ve Türk milli çıkarlarını ilkel arapların keyfinden daha üstün görüyorum.Sen arapların dinini kültürünü benimsemissin ve yasıyorsun beyninde araplaşmıs yazından okuduguma göre,miladi 670 ile 740 arası Türkistan tarihini bir oku o senin ataların olan araplar varya Benim atalarım olan Türkleri Türkistanda semerkandda merv de buharada taşkentte nasıl çoluk çocuk demeden kafalarını kesip katlettiklerini oku arap efendilerinin tarihini değil Şanlı Türk Tarihini oku.yazılarımı beyni ve kanı kalbi hala Türk kalan kandaşlarım ve çağdaş değerlere sahip Türk milli çıkarlarını gözeten bilen insanlar idrak edebiliyor ama araplaşmış beyinler asla anlayamıyorlar.Kehthaber.com a ayrıca teşekkür ediyorum böyle demokratik bir ortam oluşturdugu için.


Mehmet IP: 195.175.51.xxx Tarih : 12.01.2009 11:29:12

Ali YILMAZ, sen Türklükle Müslümanlığı aynı kefede göremeyen bir beyine sahipsin. Atalarım dediğin kişiler savaştıklarında ümmetçilik ruhuyla arap yarımadasında, Filistinde, Yemende, Çanakkalede savaştı. ayrıca sıkışınca Atatürk'ün arkasına sığınan zaallılardan olma. Mustafa Kemal ATÜTÜRK'ü iyi oku. Yahudileri masadan kovup Filistin'i asla onlara vermeyen Atatürk'tür. Sen İsmet İnönü ile karıştırıyorsun. senin fikirlerin onun fikirleriyle örtüşüyor.


sezer IP: 85.107.162.xxx Tarih : 9.01.2009 21:15:41

arkadaşıma aynen katılıyorum çok doğru bir yorum teşekkürler.


volkan cetinkaya IP: 88.248.253.xxx Tarih : 10.01.2009 11:28:04

YORUMLARDA YASASIN TÜRK İSRAİL DOSTLGU DİYEN İNSANA SESLENİYORUM YASASIN İSRAİL DİYOSAN GİT ORADA YAHUDİ GİBİ YASA İNSANLARIN ÖLDÜRÜLMESİNE YARDIM ED BİDE KALKMIS İNSANLARIN VAHSICE ÖLDÜRÜLMESİNE NEREDEYSE MUTLU OLMUS BİR GÖRÜNÜM VERİYOR BÖYTLE BİRSEY VARMI İSRAİL BUGUN TURKİYEYE GUCU YETMEDİGİNDEN BİRSEY YAPAMIYOR GÜCÜ YETSE AYNI VAHSETİ TURKEDE YAPACAK DAHA BUNU ANLAMADINMI BU GÜZELLİM TÜRK MİLLETİ OSMANLININ VARİSİDİR VE BUNU UNUTMA OSMANLI DÖNEMİNDE YASAYAN HİC BİR KARDESİMİŞ SENİN GİBİ DÜSÜNMEZ DÜSÜNÜYORUMDA TÜRKİYE BENİM GÜZEL ÜLKEM NE HALE GELMİŞ BUMUDUR BİR TÜRKÜN DÜSÜNCESİ UTANIYORUM SAHSEN SAPKANI ÖNÜNE AL BİDÜSÜN


ekrem kavak IP: 62.178.8.xxx Tarih : 10.01.2009 00:38:17

BIRILERI BIR ZAMANLAR OSMANLIYA YAMIK YABDIYSA BUNU HERKEZE MAL ETMEK YANLISDIR, BES BARMAGIN BESIDE BIR DEYILDIR, BURDAKI SAYIN KUDDUSI KARDESIME KATILIYORUM VE SADE ALI YIMAZ ZA KATILMIYORUM VE SITTETLE KINIYORUM,KENDISININDE TÜRK VE MÜSLÜMAN OLDUGUNDAN SÜBE DUYUYORUM, YORUMLARI HEB SITDET, HAKARET.. YASASIN TÜRK VE MÜSLÜMAN DEVLETLERI, TÜRKÜN TÜRDEN VE MÜSLÜMANDAN BASKA DOSTU YOKDUR, SAYGILAR AVUSTURYA- VIYANA


VOLKAN CETİNKAYA IP: 88.248.253.xxx Tarih : 12.01.2009 17:48:55

ALİYILAMAZ KARDESİME SANA BİRSEY SORACAM BASININ BAGLI OLDUGU KİTAP HANGİSİDİR NEDEN MÜSLÜMANLIKLA TÜRKLÜGÜ AP AYRI BİR KEFEYE KOYUYORSUN TÜRKLER MÜSLÜMAN OLARAK YASAMADIMI ATATÜRK MÜSLÜMAN OLARAK YASAMADIMI SİMDİ SANA BİR SORUDAHA BEN BİR MİLLİYETTCİ OLARAK SUNU SORUYORUM ORADAKİ İNSANLARIN ÖLDÜRÜLMESİNE FİCDANIN EL VERİYORMU TAMA ARAPLAR BİZİ SATTI AMA Sİ,MDİ KARDESLİK ZAMANI YOKSA BU GEVURLAR MÜSLİMAN KOYMAYACAK BUGUN FİLİSTİN YARIN İRAN OBİRSİGÜN SURİYE SONRAN SENİN ETRAFIN HEP GEVUR OLACAK BİR TARAFTA RUSYA BİR TARAFTA KOCAA BİR İSRAİL BİR YANINYUNANİSTAN NEREYE GİTSEN GEVUR OLACAK DAHAMI İYİ


Ali Yılmaz IP: 88.229.43.xxx Tarih : 12.01.2009 21:45:19

Evet ben müslumanlık ile Türklüğü aynı kefeye koymuyorum çünkü birisi arap gelenek ve görenekleridir arabın kültürüdür diğeri milliyettir benim için Buryat taki animist Türk,Yakutistandaki Şamanist Türk,Çuvaşistandaki Ortodoks Türk,Gagauzyadaki Ortodoks Türk,Kerkük teki arap zülüm ve sürgünlerine maruz kalmış Türkmen,Letonya,polonya,Kırım da yasayan Karaim Türk ü senin arap evliyalarının bin tanesi birleşse bir tırnağı etmez asil Türk ırkımın.hain araplara ve ihanet timsali filistinlilere ağlamayın onlara ahlar vahlar diye üzülmeyin Kırım a,yetim kalan Kerkük e ,ermeni mezalimindeki Karabağ a,vatandan ayrı düşen Ahıska Türklerine,candan öte ulu Türkistana,Atamızın doğduğu Selanik e,Kırcaaliye,mestanlıya,Rodop a,Dobruca ya,Bir gece yarısı gemilere doldurulup Akyar'dan aç susuz karadenizin soğuk sularında gemileri batırılarak katledilen Kırım Türklerine,Giritte katledilen Türklere,Vatanlarından 1924 mübadelesi ile sürgün edilen ortodoks Karaman Türklerine ağıtlar yakın özbe öz Türk olanlara ağıt yakın Türk e ihanet edene değil.Dünyanın hicbir milleti Türk kadar ihanete katliama sürgüne ugramamıstır ve hep kol kanat gerdiği milletler tarafından olmustur bu ihanetlerde araplar ve filistinliler bunların yanında ermeniler tarafından olmustur.Tüm araplaştırma kampanyalarına rağmen kanımızın son damlasına kadar Metehan Atilla olarak yaşayacağız Türk doğduk Türk yaşayacağız 1400 yıldır dayatılan Türk e dar gelen ilkel arapların kültür ve yasantılarına ne olursa olsun boyun eğmeyeceğiz.


osman gürçay IP: 88.244.124.xxx Tarih : 30.01.2009 18:46:54

Kendi gibi düşünmeyenleri yok etmek çabası, ilkelliğin en vahşi yansımasıdır..filistin bu paradoksun tam içindedir."hamas"ı desteklemek,onların "fkö"'ye yaptıklarını onaylamak demektir...yorumcu dostlar,olaylara geniş açı ile bakmanızı dilerim...Boş kahramanlık gösterileri ile ülkemizin geleceğini karartmayalım...rest çekmek sağlam el veya sağlam kasa gerektirir..elimizde zayıf, kasamızda boş..kimse dış siyasette blöf ile kazanamamıştır.


Ali Yılmaz IP: 78.166.125.xxx Tarih : 9.01.2009 19:55:57

Yazar çok güzel kronolojik olarak ve mantıksal olarak yazmış bu filistinlilerin ne mal olduklarını daha üstüne söylenecek laf yok saygıdeğer Feramuz bey teşekkürlerimi kabul edin.Mısır üzerinden dünya devletlerince hibe olarak fkö isimli terör örgütüne verilen çimentolar nerde biliyormusunuz fkö teroristleri bu çimentoları İsrailli tüccarlara para karşılığı satmışlardır aynı topraklarını sattıkları gibi,İsrailin oluşturduğu güvenlik duvarı fkö nün sattığı çimentolarla yapıldı.İsrail Kendi vatan topraklarını savunuyor canı gönülden destekliyorum.Ayrıca benim vergilerimin benim atalarımı hunharca katleden filistin cephesinde ve sina ceplerinde osmanlı askerlerini katleden filistinli teroristlere verilmesini asla kabul etmiyorum zehir zıkkım olsun.Yaşasın Türk-İsrail dostluğu Kahrolsun filistinli teroristler.


Ali Ulus IP: 80.219.155.xxx Tarih : 12.01.2009 23:52:08

ARABDAN DOST AYIDAN POST OLMAZ.AYNI KUZEY KIBRIS TURKLERI GIBI ARABLARDA HER ZAMAN TURKLERI ARKADAN VURDU.YARIN ÖBURGÜN ISRAILLI YAHUDILERLE ARABLAR DOST OLURLAR BIZDEN KÖTÜSÜ OLMAZ DAHA ÖNCELERI OLDUGU GIBI.ISRAIL OLMASA ORDA FILISTINLILER ACLIKTAN ÖLECEKLER.KIM IS VERIYOR ONLARA ORDA? SUIDI ARABLARMI MISIRLILARMI YOKSA SURIYELI ARABLARMI?TABIKI YINE ISRAILLI BEGENMEDIKLERI YAHUDILER.CÜNKÜ ARAB MILLETI TEMBELLIGE ALISMIS SABAH AKSAM YATIP UYUMAYA HEPSI DAHIL BUNA.ADAMLAR BOS DURMUYORLAR YAHUDILER SABAH AKSAM IS IS CALISIYORLAR BUNU HERKES BILIYOR DUYGU SÖMÜRÜSÜNE BAKILMASIN.ISTANBULDA VE DÜNYADA TICARETI YAHUDILER YAPIYOR HELAL OLSUN.ARABLAR ORTODOGU KÜLTÜRÜ ILE BIZEDE BULASTIRDI BU TEMBELLIGI.MEYDANLARA INIP BAGIRMAKLA OLMUYOR BU ISLER.HER YÖNÜ ILE ISRAILE GEBEYIZ KIM NE DERSE DESIN BAKIN BIR HELIKOPTERIN TAMIRINI BILE ONLAR YAPIYOR NIYE BIR ARAB YAPAMIYOR.SIMDIYE KADAR INSANLIK ADINA CIKARDIKLARI BIR BULUS SÖYLEYIN BANA.EVET YAT KALK COCUK YAP.NASIL OLSA DEVLET BAKIYOR ARTIK GECELIM BU ISLERI.NASIL ESKIDEN ARKAMIZDAN VURDUKLARI GIBI YINE BIZI ARKADAN VURACAKLAR MERAK ETMEYIN .BIZ GÖREMESEKTE COCUKLARIMIZ GÖRÜR.SORUN BIR ARABA HANGISI TURK SEVER? EVET TURKLER ARABLARI SEVMEZ,ARABLARDA TURKLERI.BUNU BIZZAT LIBYADA KENDIM YASADIM.COCUKLARI ÖLDÜRENLERI BENDE KINIYORUM AMA MÜSLÜMANIM DIYEN CANILER BUNLARI FAZLASI ILE YAPIYOR AMA KIMSENIN ISINE GELMIYOR ONLARI KINAMAK. SAYGILARIMLA.


Mehmet IP: 195.175.51.xxx Tarih : 13.01.2009 12:38:33

Ali Yılmaz, Elhümdülillah Müslümanım ve Elhamdülillah Türk'üm. Allah'ın emirleri Arapların kültürü değildir, onların medeniyeti değildir.Allahın emirleri bütün insanlaradır. Osman Gazi, uyuyacağı yerde Kur'an-ı Kerim olduğu için yatamamıştır. Osmanlının hasta adam olduğu dönemde 36 yıl Osmanlıyı ayakta tutan da abdestsiz toprağa basmayan Sultan Abdülhamid'dir. İstanbul'u fetheden Fatih Sultah Mehmed Han şovenist bir ruhla değil, Allah'ın ona verdiği izin ve imanla İstanbul'u fethetmiştir. Peygamber efendimizin sözüne mazhar olmak için gencecik yaşında surların dibinde "Ya İstanbul beni alacak ya ben İstanbul'u" demiştir. İslam adına yapmıştır. Bizler ne zaman dinimizi unuttuysak böyle tembel ve aciz duruma düştük. Arapların tembelliği onları bağlar, bizde çalışalım, kim elimizi ayağımızı bağlıyor. Bizler sadece böyle maillerle bol keseden atmasını ve ahkam kesmesini biliriz. Köşe nasıl dönülür en kısa yoldan ona bakarız. Ecdad öyle yapmamış, bu kadar bilginle bunu daha iyi bilirsin ama işine geldiği gibi anlıyorsun. Müslüman Türk olarak doğduk inşallahda Müslüman Türk olarak öleceğiz. Türk imansız olamaz. Allah Türk'ü korusun ve yüceltsin diyoruz değilmi? Putlar korusun demiyoruz. İslam 1400 yıl öncesinden bugüne ve kıyamete kadar...


Kuddusi Kurt IP: 85.104.192.xxx Tarih : 9.01.2009 23:05:07

Ben kimse için insani duygularımı yitirecek değilim.Haber kaynaklarınca verilen görüntüler hep vahşet. Ezilip yokedilmek istenen;Halkın ta kendisi. Hangi Ulustan olursa olsun vatanı için savaşmayan haindir. Tarih kitaplarından öğreniyoruzki, Yahudinin olduğu yerde huzur ve güven olmaz.


KEMAL YAPINCAK IP: 83.135.171.xxx Tarih : 10.01.2009 23:29:08

HAMAS VE ELFETIYIN BUNLARIN FILISTINI INSANLARI DÜSÜNDÜKLERIYOK BUNLARIN NIYETLERI ISRAIL VURSUN ÖLDÜRSÜN KENDI KONUMLARINI DAHADA GÜCLÜ KILMAK KENDILERINI GÜCSÜZ CARESIZ GÖZTERMEK AMA TEK SEBEB KENDILERINI DAHADA GÜCLENDIRMEK HAMASI TÜRKIYE DISINDA DESTEKLEYEN BASKABIR ÜLKE YOK SEBEBI HAMASIN ARKASINDAKI ASIL GÜC iRAN DIR ARAPLARDA IRAN SIILERININ GÜCLENMEMESI ICIN ISRAILE DESTEK VERIYORLAR YANI HAMASI BITIRMEK ISTEYEN ISRAIL VE ARAPLAR ARADA CEREZ OLARAK GIDEN FILISTINLILERE ALDIRIS ETMIYORLAR


nurullah yüksel IP: 213.211.21.xxx Tarih : 10.01.2009 22:53:09

israilin yaptığı zulüm onların sonunu hazırlayacaktır. Tıpkı medineye Hicret etmeden önce müşriklerin müslümanlara yaptığı gibi. Allah(cc) Kahhar ismi şerifi mucibince israile hak ettiği belayı laneti versin acilen versin. Ama önce biz müslümanlar bir olalım. İnşallah bizlere de görev düşer. Şimdi dualarımızla filistinli mazlum müslüman kardeşlerimizin yanındayız.


yusuf oruc IP: 87.78.67.xxx Tarih : 11.01.2009 19:06:08

Ne yazik Bir müslüman olarak ibret almamiz gereken olaylardan ders cikarmamiz gerekirken burda okuduklarima yaziklar olsun. -Bosnada avrupanin göbeginde yapilan katliamdada hedefte MÜSLÜMANLAR vardi. -Ermenilerin 1982de yaptigi katliamdada MÜSLÜMANLAR vardi. -Israilin bugün yaptigi katliamdada MÜSLÜMANLAR var. Ibret almak lazim Ibret bugün onlar yarin biz,Bugün onlara yarin bize, su bir gercek müslümanin birlik olmasi lazim. igneyi kendine cuvaldizi baskasina degil,cuvaldizi kendine igneyi baskasina batir devri bence. islam dünyasi orada kanayan yaraya sarmaya calisirken biz ne yaptik? hic sordunmu israili taniyan ilk müslüman ülke kim? TÜRKIYE. hic soruldumu o zaman müslüman ülkeler birlik icindeyken neden türkiye yoktu iclerinde,ya simdi türkiye birlik icindeyken nerde müslüman ülkeler? Uyan Ey Müslüman Uyan bak bir cevrene neler oluyor neden hep Müslümanlar. izinverme bölünmeye alevi,sii,sünni,cerkez,arap,türk,kürt,sudi hic farkermez EL-fetih veya Hamas hepimiz biriz sakin bunu unutma. Baris tek tarafli olmaz bunu sakin unutma (Arafat baris yanlisindi ne oldu israil bonbardimani altinda öldü)


VOLKAN CETİNKAYA IP: 88.248.253.xxx Tarih : 12.01.2009 09:47:14

TÜRKOGLUNA VE YUSUF BEYE YAPTIGI YORUMLARINDAN DOLAYI TESEKKÜR EDERİM TÜRK GENCLİGİ VE MÜSLÜMANLIGI HALA ANLAYAMAYANLAR VAR


hüseyin gedik IP: 88.243.98.xxx Tarih : 10.01.2009 02:26:39

insani tepkinize amenna fakat bu insanlar bizim ülkemiz sınırları içinde olan katlianlarda neredeydiler yoksa yakılanlar kesilenler vurulanlar insan değilmiydiler bu duyarlı kitleler nerelerdeydi henüz insani duygularımı gelişmemişdi ? yok öyle bakınız bugün bu protestolarda attığınız sıloganlar ayniydi cekilen tekbirler ayniydi sadece tek fark yanan ölen insanlara alkış tutuluyordu ve o katliama alkış tutan insanlar cennete gidecek öylemi düşünüyorlar?yazıklar olsun böylesi zihniyet sahiblerine hüseyin.


VOLKAN CETİNKAYA IP: 88.248.253.xxx Tarih : 13.01.2009 09:11:31

size hayret ediyorum düsünceniz bana göre yanlıs neden yanlıs neredeyse müslümanlıgı kınıyorsunuz peki madem öyle atamız kürsat atamız kültigin atamız cengizhan neden müslümanlıgı secti ben bir kafkas göcmeniyim ve milliyetciyim atamız seh şamil vatan ve müslümanlık ugruna ruslara karsı savasmadımı diyosunki israil calısıyor arap yatıyor peki biz türk milleti neyapıyor bu yatma hastalıgı bize araptanmı yoksa bizanstanmı gecti simdi beyler atalarmız müslümanlık icin savasmadımı canakkale basta olmak üzere istanbulun feti ALLHIN yardımıyla olmadımı İSTANBLUN FETTİ PEYGAMBER EVENDİMİZCE MÜŞDELENMEDİMİ NEDEN MÜSLÜMANLIGI AYRI TUTUYORSUNUZ


Hakan Erikci IP: 85.104.109.xxx Tarih : 13.01.2009 21:12:35

Selamun Aleykum.Kaç gündür Tv programlarında olsun yada internetteki bazı tartışma platformlarında bazı kendini bilmezler bu olaylardan Haması sorumlu tutuyor.Kardeslerim yaklaşık 50 yıldır bu topraklarda Hamas mı vardıki İsrail zulmu devam etti?Yıllardır bilinçli bir soykırıma tabi tutuluyor Filistin halkı.İsrailin kuruluşunda Irgun ve daha birçok çetenin faliyetlerini bir okuyun aklınız hayaliniz durur.Şimdi birde ateşkesi Hamasın bozduğunu söyleyenler var.Hamas 2001 yılından beri Kassam füzelerini kullanıyor ve komik bir rakam ama gecen 8 yılda sadece 8 İsrailli bu füzeler sebebi ile can verdi.Dahada ilginci Haziran 2008 de imzalanan barış anlaşmasından sonra İsrail tarafı 120 defa ateşkesi ihlal etti ve 20 kişiyi şehid etti.Lütfen safımızı belli edelim artık.Ata yadigarı topraklara sahip çıkalım.Şu durumda her ne kadar hükümetimiz biraz denge kurmaya calışsada savaş Lübnan ve Ürdüne ve daha sonra Suriyeye sıcradığında tamamen saflar belli olmalıdır.İsrail kendi sonunu hazırlıyor.Rab bize Kuranı Kerimde buyuruyorki “Onlar (Yahudiler) ne zaman savaş amacıyla bir ateş alevlendirdilerse, Allah onu söndürmüştür.” (Maide Süresi, 64) ..Saygılar


Ali Yılmaz IP: 88.247.77.xxx Tarih : 12.01.2009 10:09:46

Nedense bu arap milleti Türklük ve Türkiye düşmanlığı olan herseyde bizim aleyhimizdeler,1929 yılından beri suudiarabistanda osmanlı eseri koymadılar yıka yıka en son ecdad kalesi vardı onuda yıktı hain nankörler,KKTC dururken neden rumlarla isbirliği yapıyor bu müslüman Mısır,israilin en önemli ticaret ortaklarından ikisi Mısır ve Ürdün onlar neden kınamıyor petrol satıyorlar israile,hangi arap ülkesi Azerbaycanda Azeri Türklerinin ermenilerce katledilmesine ses cıkardı hiçbiri hepsi ermenistanla gayet dostane ilişkileri var muslüman İran ermenistanın birinci ticari ve siyasi ortağıdır,içki içmek üretmek iranda sadece ermenilere serbest,Müslüman iran kendi ülkesinde nerdeyse nüfusunun yarısına yakınını olusturan Azerbaycan Türklerini yok sayıyor Türkçe konusmayı yasaklıyor.Musluman iran her konuda ermenistanı destekliyor,musluman lübnan ırak suriye yıllar boyunca ülkemizi maddi ve manevi bakımdan mahveden binlerce Şehidimize maal olan teror olaylarında hep pkk yı destekledi ve onlara kol kanat gerdi korudu yedirdi içirdi barınma imkanı sağladı burda Musluman birliginden bahseden tarih yoksunu cahil insanlara lafım arap herzaman Türk e ihanet etti nankörlük etti Bana hep düşman olan araba filistinliye ben neden ağıt yakayım neden üzeleyim bunu anlamıyorum araplaşmış beyinler gidin Türkiyemden Türk ülkesi beyniyle, düşüncesiyle,yaşantısıyla herşeyiyle Türk ün toprağıdır havamızı solumayın.Türklük bilincinden mahrum kalan ve 1400 yıllık araplaştırma (ümmetcilik adı altında)asimilasyonuna maruz kalmış insanlar ne yazıkki ülkemde çok çok var.Ne mutlu bizleri ümmet saçmalığından kurtarıp Millet olma bilincine erdiren yüce Atatürk'ümüze NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE


korkut türkoğlu IP: 85.98.21.xxx Tarih : 13.01.2009 17:59:12

ali yılmaz isimli arkadaş sen ya siyonistsin yada gerçek TÜRKlüğün ne olduğunu bilmiyorsun evet bu adamlar bizi ingilizlerle bir olup sırtımızdan vurdular ancak ihanetin karşılığı ihanet olamaz BİZ TÜRKLER HARZAMAN MAZLUMDAN YANA OLDUK ALLAH U TEALADA BİZİ DÜNYADA VE AHİRETTE KULU KİŞİLER EYLEDİ KONSTANTİNEPOLİ İSLAMBOL ETTİK ZAFER YİNE BİZLERİN OLACAK


Cenk yoldaş IP: 195.175.29.xxx Tarih : 13.01.2009 14:15:40

Ali YILMAZ isimli arkadaşa sonuna kadar katılıyorum..Arkadaşlar bizler önce TÜRK'üz..Biz PKK ile mücadele ederken, 30.000 tane ana kuzusunu şehit verirken uğruna ağlayıp sızladığınız filistinin bu olaylardan haberi bile yoktu...tarihe dönecek olursak, osmanlılara attığı kazığı anlatmaya bile gerek yok..topraklarını satarken düşüneceklerdi..unutmayın her millet hak ettiği gibi yaşar..Allah her zaman akıllı olanın, çalışanın yanındadır..biraz bilime teknolojiye önem vereceksin...biz bugün bir savaşa girelim yemin ederim bir tane filistinlinin kılı kıpırdamaz..Türk'ün Türk'ten başka dostu yok bunu aklınızdan çıkarmayın..Biz arap değiliz, Allaha şükür TÜRK'üz..


türkoglu IP: 84.62.187.xxx Tarih : 10.01.2009 14:08:41

Ali yilmaz sen ve senin gibiler kafanizi kuma sokmus olabilirsiniz ama biz TÜRK GENCLIGI biliyoruz artik kimin dost kimin düsman vede icimizde yasayan hainleri aklini kendine sakla. Pkk terör örgütünün arkasinda kimlerin oldugu . K.Irakta pesmergeleri israel ajanlarinin egitim yaptimalari . Kurtlar vadisi filminin Avrupa sinamalarinda gösterime yasak getiren lobileride biliyoruz. Insanlik aleminin gelecegine kan ,nefret ve gözyasi ekenlerin kalkipta dosluk falan laflarindan bahsetmeleri insani kah kahaya boguyorsunuz.


Mustafa Keskin IP: 85.99.97.xxx Tarih : 9.01.2009 19:17:48

Anlaşılan hala birileri "Filistinliler bize ihanet etti" hikayeleriyle İsrail'in katliamlarını bilinçaltından meşrulaştırmaya devam ediyor. İsrail hiçbir sınır,insani değer, hak ve hukuk tanımadan yüzlerce çocuğu kadını öldürürken, hala ihanet ile ilgili cümleler duymak ne acı. Kaldı ki Filistinlilerin hepsi Osmanlıya ihanet etmedi. Çanakkale'de, Yemen'de ve daha bir çok cephede Filistinli askerlerde vazife yaptı. 90 sene önce sırf bazı satılmış Arap emirleri Osmanlıya ihanet etti diye bu mazlum Filistin halkını suçlamak ne kadar adildir? Kaldı ki Gazze olaylarına rağmen yılbaşı kutlamalrını iptal etmeyen Arap devletlerinin kralları, Osmanlıya bizzat ihanet eden emirlerin çocukları ve torunlarıdır. Lütfen gerçekleri çarpıtmayalım!!!


Gönül Aydemir IP: 85.96.63.xxx Tarih : 13.01.2009 11:35:46

HERKES YARDIM TOPLAYAMAZ.YARDIM TOPLAMININ YASAL KOŞULLARI VARDIR.Bu koşulları yerine getirmeden para toplayanlar bilerek, bazıları da bilmeyerek suç işliyor.Vatandaşımız kolayca para veriyor,bu paraların nere gittiği belli olmuyor.Bugüne kadar,makbuzla yardım toplayaların makbuzlarını görmek istediğimde MAKBUZLARI yasal değildi.YETKİ VERİLMİŞ KİMSELERCE YARDIM TOPLANMIYORDU.Yüz lira alıp,elli kuruşluk makbuz verenleri,kendi kendilerine bir dernek adına makbuz bastırıp,izin almadan,makbuzları gerekli makamlara onaylatılmadan yardım toplayanları gördüm.Bu tür yardımları toplayanların denetimi yapılmıyor.Verilen paralar kesinlikle yerini bulmuyor.


atakan IP: 78.173.167.xxx Tarih : 10.01.2009 13:55:01

Arap dünyası halklar olarak israili tutmuyordur belki ama liderleri, devlet yöneticileri   beter bir tutum içindeler. onlar herşeylerini  beş kuruşluk dolara abd ,avrupa ve israile satmışlardır. onlar filistin li çocukların ve masumlarının kanını yahudilere peşkeş çekmişlerdir. osmanlıya en büyük alçaklığı da zaten bu arabistan yöneticileri yapmıştır. İran lideri gibi boyuna değil yüreğine güvenen imanına güvenen lider değiller. Onlar sarışın kadınlarla bir geceliğine binlerce doları harap edenlerden daha aşağıdır. Bakınız bunlar gerçeklerin taa kendileridir. ister yayınlayın ister yayınlamayın. .