8
Haziran
2025
Pazar
ANASAYFA

Diyanet'ten şok yorum!

Diyanet İşleri Başkanlığı’nın yayın organı ‘Diyanet Dergisi’nin “Helal Duyarlılığı” kapağıyla çıkan son sayısında nikâhsız birlikteliklerin ‘Helal’ olmadığı vurgulandı.

Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ahmet Yaman’ın kaleme aldığı “Aile Merkezli Helal Duyarlılığı” başlıklı yazıda ‘helal’ kelimesinin ‘mübah ve caiz’ anlamı taşıdığı vurgulanarak, “Öyleyse ‘helal’ hem bir meşruiyet ve geçerlilik hem de bir gereklilik ve bağlayıcılık vurgusu taşımaktadır” denildi. Yaman’ın yazısında şu uyarılara yer verildi:

NİKÂH ŞART: Aile merkezli helal duyarlılığına, onun meşru bir şekilde kuruluşu, kurulduktan sonra helal gıda ile gelişip büyümesi, gerek aile içi gerek çevre ile ilişkilerde hem ahlaka hem de hukuka uygun bir sürecin işletilmesi aynı derecede dahil olmaktadır. Ailenin ‘helal’ duyarlılığına sahi olmasının ilk adımı onun dini-hukuki bir meşruiyet zeminine sahip olması yani nikâhlı bir beraberliğe dayanmasıdır.

ZİNA SAYILIR: Nikâha yani Müslüman toplumun benimseyeceği ve takibini yapabileceği bir evlenme akdine dayanmayan aile birliği, gerçek anlamda saygın bir kurum kimliğini taşıyamaz. Aksine aşağılık bir zina olarak değerlendirilir ve çok kötü bir davranış diye nitelenir. Nikâh normal bir akit/sözleşme olmasının ötesinde Allah’a yakınlaşma demek olan ibadet mahiyetine de bürünmektedir.

Evlenme akdi için neler gerekli?

Yaman’ın yazısında Müslümanlığa göre bir evlenme akdinin meydana gelebilmesi için şu 4 unsurun gerektiği vurgulandı.

1-Cinsiyeti farklı olacak: Nikâh evlenmelerine bir engel bulunmayan erkek ile kadın arasında olacak.

2-Ortak rıza şart: Tarafların böyle bir akde gönülden razı olmaları, onları sadece cinsel ilişkide değil, hayatın acı-tatlı her anında ortak yapacak.

3-Devamlı olacak: Evlilik akdinde devamlılık esas olacak. Tecrübe devresi geçirmek maksadıyla geçici evlilikler yapılmayacak.

4-Hukukilik karinesi: Evlilik akdinin sağladığı hak ve sorumluluklar, ancak hukuk nazarında geçerli bir nikâhta söz konusu olabilir. Bu sebeple mesela metreslik anlayışına ‘evlilik’ denilmez.

Habertürk
Yayın Tarihi : 22 Ekim 2010 Cuma 11:23:57
Güncelleme :22 Ekim 2010 Cuma 12:09:05


Bu haber hakkında yorum yazmak ister misiniz?
Yorumlarınız
Nergiz Yılmaz IP: 78.182.245.xxx Tarih : 22.10.2010 15:57:48

Merhaba kusura bakmayin ama sok olan nedir burada sayin editorum.Sok olmamasi icin caizdir mi demesini bekliyordun ? Herkesin bildigi malum olan birseyi tekrar etmis diyanet sadece bu. basarilar.

Yavuz Beye katılıyorum. bu başlığı görünce asıl ben şok oldum. ne demek ya ! toplumu neye hazırlıyor bu basın anlamıyorum. yazılı basında aynı internet medyası da. şok muş. asıl sana şok. biriside çıkmış muta nikahı demiş. arkadaşım senin niyetin kötü ise seni ne muta paklar nede imam nikahı. alayınız sapıklık peşinde.


veli aydoğan IP: 85.97.201.xxx Tarih : 22.10.2010 20:30:51

corrector kardeşim kusura bakma ama bu haberde şok olacak hiçbir şey yok. islamiyeti bilmeyen birisi olsa belki ilk defa duyduğu için şok olabilir ama maalesef bu haberde şok olacak hiç bir madde yok. gelelim senin maddelerine,

1- diyanet ilk defa homoseksüel ilişkiyi dile getiriyor olabilir ama kuran-ı kerim yüzyıllar önce dile getirmiş bunda şok yok.

2- görücü usulu evlilik dediğiniz şey Türk toplumunun yıllardan beri sürdürdüğü bir gelenektir. gelen görücülerden bir hafta ongün süre istenir. bu süre içerisinde erkek tarafı araştırılır. sağdan soldan sorulur en son kıza anlatılır. kız da onay verirse erkek tarafına haber gönderilir tekrar gelsinler diye. söz tatlısı yenir ve iki tarafında birbirini tanıma sürecine girilir. ve illaki iki tarafında gönüllü olmasıyla olur. siz hiç nişandan dönüldüğünü duymadınız mı eğer gönülsüzlük varsa nişan bozulur.sizin dediğiniz olsa olsa Türk filmlerindeki ver parayı al kızı başlık parası usulunde olablir. zaten başlık parasıda dinimiz ce caiz değildir.

3-iyi gününde kötü gününde hastalıkta sağlıkta yanında olacağına dair söz her nikahta söylenir yıllardan beri yapılan bir uygulamadır. zaten insanlar evlenmeye karar verdiği bir kişiyi ömür boyü beraber yaşamak üzere seçer ki bunda da bir şok olacak durum yoktur. öyle olmasaydı örneğin, tarfik kazası geçirip sakat kalanlar hep bekar kalırlardı eşleri onları boşardı

4- islam dininde zaten muta nikahı diye bir nikah çeşidi yoktur buda şok değildir.

5- hukuk karinesinden maksat ilan edilmesidir. mahkemelerde şahitler neden önemlidir. olayı resmileştirdiği için nikahta bulunan en az iki şahit de bunun içindir.olaki şahitlerden birisi ölürse ikinci bir şahit vardır ki işi sağlama almak için.amaç evliliği gizli saklı değil şahitler huzurunda yapmak. düğünler neden yapılır neden insanlar davet edilir. o kadar masraf boşunamı yapılıyor yani sadece eğlence için mi. hayır etraftaki herkes duysun diye insanlar ailan etmek için siz insanlara hemen sonuca atlamamayı ne zaman öğreneceğiz diye sorarken birde kendinize sorun bakalım bilmediğimiz konuda susmayı ne zaman öğreneceğiz. saygılarımla


fatih burak IP: 88.225.176.xxx Tarih : 22.10.2010 18:07:42

bu ülkenin belli hassasiyetleri var. Şok, Flaş, Dikkat Dikkat vs gibi abartmayın.   Gayet normal birşey yazmış Öğrtm Üyesi hoca, büildiklerini aktarma mesuliyetindedir. Haberciliğn hakıını verin. Yorumum ŞOK lamasın kimseyi havalar soğuk zaten 


corrector IP: 124.189.49.xxx Tarih : 22.10.2010 18:02:37

siiler ve rafiziler "Muta nikahini" uygularlar. simdi bu nergiz hazretleri siilere sapik mi diyor? siiler ki Turkiye haric hemen hemen butun ortadoguya hakimler.  inanmayan gidip arastirsin.

bu haberdeki soklari size aciklayayim:

1. diyanet ilk defa bir tabuyu yani homoseksuel evliligin de oldugunu dile getiriyor. bu sok degilmidir?  hem de evlilik icin ilk soyledigi sey bu.

2. pratikte gorucu usulde gerceklesen evliliklerin %100'u gonullu mudur? eger gorucu usulu evlenenlerin kayda deger bir grubu zorla evlendiriliyorsa: demek ki bunlarin evliligi caiz degilmis.  bu sok degilmidir?

3. "...hayatin aci-tatli her aninda..." deyimini asil hristiyan evliliklerinde esler birbirlerine "evlilik andi" olarak soylerler.  bu biz de evlenme akdi olarak gecer mi?  bu sok degil midir?

4. devamli olacak derken resmen "Muta nikahi yasaktir" demiyor mu?  bu sok degil midir?  ozellikle siilere ve rafizilere?

5. Hukuk karinesi gerekli derken, en azindan "imam nikahi" yetmez demiyor mu?.  tabi eger bu "imam nikahi" caiz degildir anlamina da gelmiyorsa.  bu sok degil midir?

 hemen sonuclara atlamamayi ne zaman ogrenecegiz?  hic sormadan, sorusturmadan, elde delil olmadan, olan delilin de dogrulugunu tesbit etmeden vs vs hakaret etmek ne kadar sok edici degil mi?


yavuz aydin IP: 195.229.235.xxx Tarih : 22.10.2010 13:15:19

Merhaba kusura bakmayin ama sok olan nedir burada sayin editorum.Sok olmamasi icin caizdir mi demesini bekliyordun ? Herkesin bildigi malum olan birseyi tekrar etmis diyanet sadece bu. basarilar.


dilek61 IP: 109.90.20.xxx Tarih : 22.10.2010 18:30:31

yani hem haberi okudum hem basligi gördüm gercekten de güldüm kahkaha attim yani bunu bilmiyormu benim yurdum insani nikah olmadan yasamak zina oldugunu günah oldugunu illa aciklama mi gerekiyor birde basligi öyle yazmissiniz sanki inanilmaz bir olayla karsi karsiya kalmis bir durumdayiz yani pes dogrusu bunun basligini böyle yazan ya simdiye kadar dinimizle ilgili hic bir bilgisi yok yada gercekten de ilgi cekmek istedi


Emre Ay IP: 85.98.188.xxx Tarih : 23.10.2010 00:33:56

Teşekkürler Veli AYDOĞAN Eline,Diline,Ağzına,Yüreğine Sağlık.Allah razı olsun yaptığın yorum için.,Bu Haberin Başlığını atan adamin yazar herkimsen Lütfen düzgün başlık at. Bu dünyada Başka Türkiye Yok,Lütfen İslamiyeti Küçük Düşürecek Başlıklar Atmayalım. Bizim Herkese , Her Dile,Her Dine Saygımız var. Lütfen sizinde Biraz İslamiyete Saygınız olsun. Dikkate Almanız dileğiyle.


labuzman IP: 46.1.19.xxx Tarih : 23.10.2010 01:16:46

ŞOK görmemiş kardeşim. HOROZ DÜNYANIN neresine gidersen horozdur. ZİNA da aynen öyle. Sizin için bir şok da ben yapim. Malesef ZİNA. Helal diyecek babayiğit (dana) herhalde dünyaya gelmemiştir.


corrector IP: 124.189.49.xxx Tarih : 22.10.2010 13:47:42

Muta nikahi ne oluyor o zaman? Muta nikahi caiz degil midir?


erhan emin IP: 94.123.146.xxx Tarih : 22.10.2010 14:38:43

bunu bılmeyen cahillerdemi varmı acaba