1
Mayıs
2025
Perşembe
ANASAYFA

Kanlı bayrağa Aköz'den tepki

Bir grup liselinin kendi kanlarıyla yaptıkları bayrağı medyaya gösteren Büyükanıt'a Sabah gazetesi yazarı Emre Aköz'den tepki var..

 

Kan kültürü? / EMRE AKÖZ

Şehit ve gazi aileleri için Habertürk televizyonu tarafından toplanan 86.5 milyon lira, geçen gün Genelkurmay Başkanı Org. Yaşar Büyükanıt'a teslim edildi.
Tören sırasında Büyükanıt, çerçeve içine yerleştirilmiş bir Türk bayrağını medya mensuplarına gösterdi ve kısaca öyküsünü anlattı:
Kırşehir'den liseli bir genç grubu göndermişti... "Bizi de askere alın" diye not düşen gençler, bayrağın kırmızı bölümünü kanlarıyla oluşturmuşlardı.
Org. Büyükanıt, bu "armağanı" gazetecilere gösterirken, "Hepsi 18 yaşında ya da altında... Biz böyle bir milletiz " dedi.

Çocukluğumu hatırlıyorum da... Bazı yakın (erkek) arkadaşlar, avuçlarının içini bıçakla keserek kanatırlar ve el ele tutuşarak birbirlerini " kan kardeşi "ilan ederlerdi.
Avuçları yerine, işaret parmaklarının ucunu keserek de aynı şeyi yapanlar olurdu.
Bir insana ya da bir gruba olan bağlılığını... Kanını akıtarak ya da bir organını kesip atarak gösterme... Uzun bir geçmişe dayanır.
Bu geleneğin " kurban " kültürüyle bağlantısı vardır ama çoğu kez ondan da üstün sayılır.
Çünkü kurbanda genellikle başka bir canlının (koyun, deve, horoz, vs.) kanı akıtılır.
Bu olayda ise kişi kendi kanını ya da organını feda ederek, bir bakıma "fanatikliğini" ortaya koyar...
Kimi millet, kimi din, kimi aşiret için yapar bu gösteriyi.
Öte yandan, terör ya da organize suç örgütlerinin elemanları arasında da bu tip kanını dökme, organını kesme törenlerine rastlıyoruz.
Bağlılık ifadesi kadar, özür dileme amacıyla da yapılır bu işler.
Mesela Japon mafyası Yakuza'nın üyeleri, bir hata yaptıklarında, gık demeden, serçe parmaklarının ucunu bıçakla keser. Hatalarla birlikte, kesilen parmak sayısı da artar.
Bu tip kan akıtma olaylarının " eğlence " için de yapıldığı vakidir. Mesela 16'ncı yüzyılda sünnetdüğün şenlikleri sırasında padişahın ve halkın önünde sırtlarına nal çaktıranlar olurdu.
Bildiğim kadarıyla kan kaybından ölenler olduğu için bu tip gösteriler daha sonraları yasaklanmıştır.

Evet, böyle bir gelenek var.
Ama yine de tuhaf!
"Tuhaf" olan şu:
İki gencin, delikanlılığın heyecanı içinde, mesela parmaklarının ucunu iğneyle kanatarak, birbirlerini "kardeş" ilan etmesini hoş görebilir. Hatta olaya gülüp geçebilirsiniz.
Ama Genelkurmay Başkanı'na, "kandamlaları" ile yapılmış bir bayrağın, armağan olarak gönderilmesi...
Onun da bunu iftiharla medyaya göstermesi; hislenmesi, gururlanması...
Mithat Cemal Kuntay'ın " Bayrakları bayrak yapan üstündeki kandır/ Toprak, eğer uğrunda ölen varsa vatandır " dizelerini okuması...
Bu kadarı fazla değil mi?
Medenileşmenin, uygarlaşmanın bir göstergesi de... Şiddetin ve kanın, toplumsal hayattan mümkün olduğunca uzaklaştırılması, denetim altına alınmasıdır.
Liseli gençlerin, kanlarını akıtarak "armağan" bayrak yapmasını... Gayet makul, hatta övülmesi gereken bir davranış olarak görmek... Medeniyet kavramıyla nasıl bağdaşıyor?
Biri bana bunu anlatsın!
"Gençler yollamış bir kere... Peki, ne yapılmalıydı " derseniz... Bence cevap basit:
Öyle bir armağanı kabul etmezsiniz!
"Hassasiyetinizi anlıyoruz ama... Önce okulunuzu bitirin... Askere gelin... Biz sizi eğitelim... Ondan sonra bir saldırı olursa yurdunuz için kanınızı dökersiniz..." dersiniz; olur biter.
Unutmayalım: Bayrak yapmak için kendi kanlarını dökenler ile Trabzon, İstanbul, Malatya ya da İzmir'de silahsız, korumasız insanların kanını dökenler arasında ideolojik hısımlık var.

sabah
Yayın Tarihi : 12 Ocak 2008 Cumartesi 07:07:09
Güncelleme :12 Ocak 2008 Cumartesi 14:15:40


Bu haber hakkında yorum yazmak ister misiniz?
Yorumlarınız
mustafa IP: 82.168.162.xxx Tarih : 12.01.2008 11:25:47

BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN USTUNDEKI KANDIR EGER TOPRAK UGRUNA DOKULEN KAN VARSA VATANDIR...


Gökhan IP: 88.241.44.xxx Tarih : 12.01.2008 18:31:18

Yazar Emre Aköz'ün olayları nasıl takip ettiğini hangi duyu organı ile algıladığını merak ettim şimdi.Kan elbette ki kutsaldır.Ama ekonomik şartlar ve sistemler değişince duduma yak uydurma gibi anlayışlar ve tavırlar ortaya çıkıyor.Elbette kanımızla gurur duyacağız,kanımız üzerine yemin edeceğiz.Daha doğal ne olabilir ki?Aslını inkar eden etsin.O gençleri takdir ve tebrikle karşılıyorum,keşke o bilince ulaşabilse bir takım zevat. Medeniyet sızlanmalarına gelince:Yazar bey söyleyin bakalım,İngiliz sömürücülüğü mü,Fransız terörü mü,yoksa İspanyol engizisyonu mu medeni?Yada daha 1960 lara kadar zencilere aynı çeşmeden su içirmeyen,aynı otobüse almayan,ibadethanede insan öldüren yankiler mi medeni?Unutmayın ki gerçek medeniyet Doğu dan yayılmıştır.Yazı gibi.Medeniyeti bize çamur deryası içindeki başkasının kanında yüzen,iki yüzlü Batı mı öğretecek?Sizin gibi kendi ırkını,kültürünü kötüleyenler hep olacaktır,kimisi de Nobel alacaktır!!!


hıdır bey IP: 88.234.6.xxx Tarih : 12.01.2008 12:21:44

Unutmayalım: Bayrak yapmak için kendi kanlarını dökenler ile Trabzon, İstanbul, Malatya ya da İzmir'de silahsız, korumasız insanların kanını dökenler arasında ideolojik hısımlık var.!!!!!!!!!!!!!! anlayana...


muhsin büyükkol IP: 80.141.110.xxx Tarih : 12.01.2008 16:13:56

bu vatanin havasini oksijenini hele hele ekmegini yiyenin ve bu vatani kötülüyenin. soyunda vardir bir hikmet ve süpe. bu vatan bizim vatanimizdir hepimizde insaniz vatanini seymeyen namusunu nasil korur merak ediyorum.


hakem IP: 88.226.234.xxx Tarih : 12.01.2008 13:47:40

Evet artık bazı şeyler gerçekten çok abartılıyor.Sn.Akgöz çok haklıdır.Çünkü bu işin cılkını çıkardılar.Efendim bayramda el öperek topladığım paraları,yok kumbaramdaki paraları,yok mektup yazarak artık kabak tadı verdi.Daha henüz yaşamlarına yeni başlayan bu çocuklar ve gençler,hayata merhaba demek yerine kanla,öfkeyle tanıştırılıyor.Hayal ürünü bir serüvenle yaşamanın onlara ne zarar vereceğini hesaplamayan aile ve eğitimciler bunun sadece bir macera olduğunu bilmelerini öğretmek zorunda.Eğitim yuvalarında ilim irfan öğretilecek yerde,çocuklara hayal kahramanları yapan bu zihniyetler,esasında kendilerini ön plana ve gündeme getirmenin hesapları peşindedir.Ve bunun kimseye ödül olacağına inanmıyorum.Okul """Kurtlar vadisi ve öğrenci Polat Alemdar""" değildir.Yarın herbirisi bu dizilerin etkisiye birer suç makinası olacaktır.Kimse unutmasın Kurtuluş savasında,Malazgirt Meydan Muharabesinde,Balkan Harbinde insanlar topli iğneyle parmaklarını delip kan akıtarak bayrak yapmadılar.Kanlarını canlarını vererek bayrak kazandılar,bayrak yaptılar.


mehmet telci IP: 81.215.61.xxx Tarih : 12.01.2008 22:47:00

emre bey bilmiyor galiba bu ülkenın bayrağı için hergün kan dokülüyor.


Erman Ataş IP: 88.230.66.xxx Tarih : 13.01.2008 01:06:04

Yani ortalıkta o kadar yolsuzluk, uğursuzluk varken bu önemli(!) gazeteci kardeşimizin Sayın Genel Kurmay Başkanımıza laf yetiştirmesi benim kanıma dokunuyor. Kanıma diyorum çünkü biz kanımızla gurur duyarız, duyarız çünkü bu Aziz Vatan bizlerin kanıyla sulanmıştır. Bunu eline kalemden başka bi şey almamış yediği önünde yemediği arkasında olan dış devlet beslemesi medyalar anlayamaz.


mehmet ersindigil IP: 84.62.44.xxx Tarih : 12.01.2008 13:40:09

Sayin Emre Aköz. Ben sizden o kanlari bayrak yapan genclerimize alinlarinizdan öperim sizinle ve sizin gibi düsünenlerin basimin üstünde tac ederim demeni beklerdim. Ne mutlu bize ögle genclerimiz var,rahat yatacaksak bu genclerin ve bu düsünceyi gidenlerin sayesinde olacaktir. Sayin genel kurmay baskanimiz reklama ihtiyaci yoktur bende o haberleri izledim ve genel kurmay baskanimizin gözleri doldugu gibi benim,de yaslar geldi. Allah TÜRK ORDUSUNU TÜRK DEVLETININ BASINDAN EKSIK ETMESIN: Türkiye,yi türkiye yapan ordudur, Görüyorsun Türk devleti.ni idare etmek isteyen politikacilari, sen onlara hitap etmen gerekirken tutup Vatan icin ölmek isteyenlere iyi niyet olmayan kelimelerle itham ediyorsun. Tek diyeceyim sey Türk orduma ve Türklügü ve vatani ile ögünen her ferde minnat,tarim SEN VAR OL TÜRKIYE CUMHURIYETI VE BEKCILERI.


İBRAHİM ÇAKICI IP: 85.108.166.xxx Tarih : 12.01.2008 14:47:50

BAŞTAN SONA İHANET, BÖLÜCÜLÜK, TÜRKE , TÜRKLÜĞE, TÜRKİYE'YE, BAYRAĞIMIZA DİNE SAYGISIZLIK HATTA HAKARET DOLU, EMPERYALİST İŞBİRLİKÇİLERİNE VE ONLARIN HIRİSTİYAN MİSYONERLERİNE DESTEK AMACIYLA YAZILMIŞ BİR YAZI. MEVCUT HÜKÜMETİN BÖYLE ADAMLARIN DA DESTEĞİYLE DEVAMI, NEREYE DOĞRU GİTTİĞİMİZİN DELİLİ OLSA GEREK... YAKINDA ÇIKARILACAK BAZI KANUNLAR VE BU ARADA YENİ-HANİ SİVİL DEDİKLERİ VAR YA!- ANAYASADA YAZILACAKLARI DA ŞİMDİDEN KAMUOYUNA SUNMA VE TEPKİLERİ GÖRME TURLARI AYNI ZAMANDA... AYRICA ŞUNU DA YAZMADAN GEÇEMEYECEĞİM. ÖLDÜRÜLMELERİNİ HOŞ GÖRECEK DEĞİLİM , AMA TRABZON'DAKİ İTALYAN RAHİP ORAYA FINDIK TOPLAMAYA GELMEMİŞTİ. KEZA MALATYA'DAKİLER DE GÜL SATMIYOR-HIRİSTİYANLIK PAZARLIYORLARDI... İSTANBUL VE İZMİR'DEKİ OLAYLARIN GEREKÇELERİ DE HERKESİN MALUMU... E PEKİ BU FİTNECİLERİ MASUM,'silahsız, korumasız insanlar' MIŞ GİBİ GÖSTERME ÇABALARI NİYE? BUNLAR BİZZAT AKP NİN ÇIKARDIĞI YASALARLA GÜVENCE ALTINDA İŞ YAPMIYORLAR MI? YASADAN DAHA GÜÇLÜ DESTEK Mİ VAR? BUNLARI TEMİZLEYEN(!)LER ŞİMDİ NEREDE? AFERİN DENİLEREK MADALYA MI VERİLDİ? SUÇLU GÖRÜLMEDİLER Mİ? SONRA UYGAR DEDİĞİN ABD , FRANSA, ALMANYA GİBİ ÜLKELER ULUS DEVLET OLABİLMEK İÇİN NELER YAPIYOR BİR BAKIN; FARKLI DİLLERE FARKLI DİNLERE NE KADAR MÜSAMAHA GÖSTERİYORLAR? VATANDAŞLIK İÇİN NELER İSTİYORLAR BİR DÜŞÜNÜN...


OFLU EFSANE IP: 88.78.176.xxx Tarih : 12.01.2008 23:01:19

HIDIR BEY YORUMCU YAZINDAN NE ANLAMAMIZI BEKLIYORSUN YOKSA HATIRLATMAMI YAPIYORSUN EYER SEN BURADA DINI AMAC KÜTÜYORSAN TÜRKLERIN DINI ILE UGRASMA TÜRKLERIN NAMUSU ILE UGRASMA TÜRKLERIN BAYRAGI ILE HIC UGRASMA SENIN GALIBA O BAHSETTIGIN ZIHNIYETLILERLE BIR DÜRLÜ BAGMI VAR ...... ANLAYANA


melek IP: 85.103.111.xxx Tarih : 12.01.2008 14:21:09

BUGÜNKÜ GİBİ SÖMÜRGE VE TAM BAĞIMLI OLMAKTANSA,KANIMIZLA ÇOK BAYRAKLAR YAPARIZ.AMA O BİR SİMGE,BİR MESAJ.POLİTİKA ÜRETMEK GEREKİYOR.AMA SATILMIŞLARDAN BEKLEMEK ÇOK ANLAMSIZ.KANIMIZ DÖKÜLECEK ARKADAŞLAR 10 YIL İÇİNDE BU CENNET VATAN KAN GÖLÜNE ÇEVRİLECEK.TABİ BU KANLAR ÜLKE BÜTÜNLÜĞÜ VE ÖZGÜRLÜĞÜ İÇİN SAVAŞANLARIN KANI OLACAK.EMRE AKÖZ VE TAİFESİNİN KANI DEĞİL.


Yaşar Yılmaz IP: 88.231.162.xxx Tarih : 12.01.2008 18:26:17

Bu emre aköz isimli gazeterciyi bir gün tv de bir açık oturumda izlemiştim(belirtmeliyim ki ne söylediğini bilmeyen birikimi olmayan,lafı eveleyip geveleyen, yüzeysel birkaç sözcükle demagoji yapmaya çalışan,bunu da beceremeyen Bekir Coşkun'un tanımına uyan''göbeğini kaşıyan adam''tipine prototip olarak uyan,hasbel kader gazetede köşe kapmış,iri cüsseli ama beyni küçükidüşünce dünyası mikro kalmış,öz aklınca kendini aydın zanneden lümpen bir tip) ve bir gazeteci üstelik Türkiye 'nin en büyük gazetesinde köşe kapmış,insanları aydınlatmaktan ziyade karamsarlığa götürecek müphem düşünceleri olduğu kanaatıne vardığım,manevi değerlerden habersiz,tarih bilgisinden kuşku duyduğum,emperyalist ağızla konuşmaya çalışan acız içinde bir vatandaş.Bu vatandaşı böyle düşündüğü için kınıyorum.Bence bu vatandaş köşe yazarı olacağına getir götür işlerine baksa o iri cüssesini de biraz naif şekle sokmuş olur ve uyurken daha rahat nefes alır.


maviesinti IP: 88.252.22.xxx Tarih : 12.01.2008 07:35:33

1-öncelikle belirtelimki kurba tanımını yaparken, horoz'un kurban olamayacağını bilmenizi isterim. 2-Burada şiddet ve kandan bahsederken,şunu anlamanzı isterim. BİR BAYRAK ÜZERNE AKITILAN KANIN ŞİDDET VE KANLA NE İLGİSİ VAR. Genel Kurmay başkanı neyapıyorsa ülkesin selameti için yapıyor. Ben Doğu Anadolunun en ücra köşesinde doğdum büyüdüm. Genel kurmay başkanımıda çok seviyorum O ülkesi için çok şey yapıyor. YA Siz.


Oflu fatih IP: 88.78.176.xxx Tarih : 12.01.2008 11:26:37

Birileri Türkiye Cumhuriyeti icin Güzel birseyler yapmaya calistimi Ne hikmetse bazi köse yazarlarinin kanina tokunuyor ya yazar efenti siz akan kana deyil o isin maneviyatina bakin fazla seye gerek yok ADAM OLAN ANLAR maviesinti kardesim aynen söylemis SIZE ZAHMET OLMAZ ISE OKUYUN YORUMUNU yazar efendi Sen kurbani herhalde islami vecibelere göre kesmiyorsun sayet yapiyorisen HOROZDAN kurban olurmu olmazmi DIYANET ISLERI FETVA KURULUNA sorun ögrenin ayip ya kendilerini HALKIN ÖNÜNDE GÖRENLERIN BU KATAR NASIL CAHIL yazilar yaza biliyor anlamakda zorlaniyorum saygilar oflu fatih Almanya


musa yılmaz IP: 78.162.229.xxx Tarih : 12.01.2008 11:47:56

öncelikle sevgili okurlarımızı saygı ile selamlıyorum biz TÜRK MİLLETİ olarak tarih sahnesine çıktığımız andan itibaren bu kutsal topraklar için nice kanlar döktük bu ergonokon destanı ile başladı malazgirt haçlı ve kurtuluş savaşı ile devam etti.öncelikle diyorumki EMRE AKÖZ beyfendiye kan kültürünün yerine bizim İSLAM DİNİNDE kurban kültürünü bir arşatırsın horozun kurban edilmeyeceğini bilen bir gazeteci yazara bence bu kan kültürü yazısını yazması da düşmez zaten.BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR.evet kandır nice canlar bu şanlı bayrağımıza can vermiştir.vermeyede devam edecektir.bu gençlerin o pak alınlarıdan öpüyorum onları kutluyorum milli değerlerine sahip çıktıkları için siz EMRE AKÖZ BEYFENDİ bu kanlı bayrağa tepki veremezsiniz çünki herbir parcasında bir can var bunu iyi bilin.Milli değerlerimize sahip çıkmadıkca bizleri yıpratmaya çalışacaklar.Bu gençler gibi türk topraklarında yaşayan türk gençleri olduğu müttetce şanlı al bayrağımız hep dalgalanacaktır.sayın emre bey şuan sizin bu komuna gelmenizde bir neden yatıyorsa albayrağımızın sayesindedir.sayın BÜYÜKANITA'DA tepki veremessiniz o çok çalışkan milletine ve devletine bağlı bir paşadır.sen şuan bu topraklarda rahat yaşıyorsan TÜRK SİLAHLI KUVVETLERİNE borçlusun.Ve kan akıtılarak bayrak yapılmasının şiddetle ne alakası var onu anlamış değilim bu bir milli duygularını ifade etme şeklidir.rahmetle andığımız yazarımız MİTHAT CEMAL KUNTAY'IN şiirindede dediği gibi;Bayrakları bayrak yapan üstündeki kandır; Toprak, eğer uğrunda ölen varsa vatandır!peki sizin yaptığınız ne ortalığı karıştırmaktan başka birşey değil!!!


halit IP: 78.176.228.xxx Tarih : 12.01.2008 21:00:29

Yorumların tamamına yakınını aynen benimsiyorum.KIrşehir'li Gençlerimizi taktirlerimi sunuyorum.Malesef yazı sahibinin şöhret olmasını sağlamış oluyoruz.


Kadir Yavlar IP: 88.254.189.xxx Tarih : 12.01.2008 12:49:37

evet akgöz ve sizin gibi düşünenlerde haklı. İnsanlık için, ülkesi için yapılan olumsuz olaylar karşısında insanlar tepki vermesin, sakin sakin otursun seyretsin. açıkcası duyarsız bir toplum olsun istenen ve hedeflenen düşünce ve idaal bu. Şunuda bilmemiz gerekirki bir ülkenin yasaları adaletli şekilde uygulanırsa, gerekli tetbirler alınırsa olumsuz olaylar en asgari seviyeye inecektir. Filistin,Irak ve Afganitan yakında Pakistan da olan olaylar halkın zamanında gerektiği gibi tepki vermemelerinden doğan sonuclardır. Soncu ne olursa olsun insanlık ve ülkesi için verilen tepkiler karşısında hiç bir güç başarılı olamaz. Herhangi bir siyasi görüş düşüncesi ile bağlı olmadığı düşüncesiyle,Gençlerimizi tebrik eder yürekten kutlarım.


yozgatlı IP: 212.175.112.xxx Tarih : 12.01.2008 18:34:27

aközün kanına dokunan gençlerin yaptığı kanlı bayrak onların bu vatan uğruna yeri geldiğinde de kanlarını vereceklerini gösterir. her karışı kanla sulanmış bu topraklarda yaşayan böyle kendini bilmezlerin yaptıklarıyla vatanımızı bölmeye çalışanlar büyük bi destek bulurlar. bu ve bunun gibilerlede bu zamana kadar hiç kimsenin yıkamadığı bu vatanımı içten yıkmaya çalışıyorlar ama bizde bu ruh olduktan sonra hiç bi soysuz bunu başaramaz. biz ve senin gibiler bu cennet vatanda yatağında rahat uyuyabiliyorsak bu ve bunun gibi gençler sayesinde. bu gençlerin yaptığının şiddetle alakası yoktur. ayrıca vatanımızı bölmek isteyenler ne zamandan beri masum,silahsız kişiler oldu.asıl onların gizliden yaptıkları şiddettir.niye hiç kimse bunları anlatmıyor. neden bu yapılanlara vatanımızın her karışının kanla sulandığını soysuzlara tekrar hatırlatıp bu vatanı böldürmeyeceğimizi söylemeleri böyle karşılanıyor NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE!!!!!!!!


barış karakoç IP: 90.224.209.xxx Tarih : 12.01.2008 11:24:07

fazla dediğiniz ne onu anlamadım...Büyükanıt paşaya gönderilen bu hediye çok anlamlı senin fazla dediğini dağdaki şerefsiz fazlasıyla yapıyor.o çocukların mübarek kanları bu vatan ve bayrak için az bile.acaba senin gibilerin  kanı ne işe yarar bunu merak ediyorum.bizim kanımız helal olsun bu canım vatana.o aslan çocuklarıda gözlerinden öpüyorum..


as komando IP: 88.241.202.xxx Tarih : 13.01.2008 01:23:53

dur! aköz bu bastığın toprakaları toprak diyerek geçme tanı düşün altında binlerce daha hayatlarında baharı yaşamamış,hayelleri olmamış,bir kuru ekmeğe birtas üzüm hoşafına vatanı savunan ve ölen kefensiz yatanı. yazıktır sen şehit oğlusun yazıktır senin gibi düşünenlere yazıktır.sen hiç -20 derecede nöbet tuttunmusen hiç dağlarda kahramanca çatıştınmı sıcak soğuk demeden. sen yerinde sıcacık uyurken odanada köşe yazarlığı yaperken onlar sınırda gecesini güdüzüne katarak vatani görevlerini eksiksiz biçimde yapmaktadırlar.bu örnek öğrencilerimiz kahraman türk milletin çocuklarıdır onlarımızı başımızın tacı yapmalıyız senki şiddet diyorsun bumudur yani sen daha şiddet görmemişsin yazarsın ama şiddeti bi öğren derim


m.k IP: 78.165.189.xxx Tarih : 12.01.2008 10:47:44

başka TÜRKİYE yok.başka TSK .de yok.Ayrıca bazı kişiler maalesef SİLAHLI KUVVETLERİ tedricen(alttan alta)eleştirme ve yıpratma gayretkeşliği içerisindedir.Bilmelidirler ki silahlı kuvvetler bu ülkenin gözbebeğidir.Bakın medeniyeti siz  milli şairimiz Mehmet Akif ERSOY'un dizelerinde neden aramıyorsunuz.MEDENİYET DEDİĞİN TEK DİŞİ KALMIŞ CANAVAR.Şairin demek istediğini bu kişilerde biliyor sanıyordum demekki bilmiyormuş o zaman milli eğitim bakanlığına bir görev düşüyor.Vatandaşlık bilgisi dersi koyun ve bunu özümletin.İşleri güçleri bir tenakuz bulup türkçenin imkan veren yapısını kullanarak muğlak ifadelerle milli değerlere saldırmak .Ancak ne yaparsanız yapın bu taşı yerinden oynatamayacaksınız.


siz IP: 88.254.93.xxx Tarih : 13.01.2008 00:28:55

siz ne anlarsınız, siz nerden bilirsiniz, bayrak nedir, vatan nedir... hiç şehit cenazesine gittinizmi, ama siz gibi ''aydınlar'' daha iyi bilir gerçi...


Remzi CANGÜVEN IP: 88.228.55.xxx Tarih : 12.01.2008 12:18:00

TÜRK BAYRAĞI,TÜRK MİLLETİNİN ŞEREF SEMBOLİDİR.NASIL OLUŞTUĞUNUDA HERKES ÇOK İYİ BİLİR.EMRE AKÖZ DE ÇOK İYİ BİLİR.PARANIN VE MADDİYATIN ÜZERİNDE BİR DEĞERDİR TÜRK BAYRAĞI.YALAKALAR VE RUHSUZLAR BAYRAK SEVGİSİNİ BİLEMEZLER.SICACIK ODADA BU İŞLER AHKAM KESMEKLE OLMAZ.BU İŞLER YÜREK İŞİ,ZOR KAZANIMLARIN ESERİDİR TÜRK BAYRAĞI.İŞTE TÜRK GENÇLİĞİ,MUSTAFA KEMAL'LER ÖLMEZ.DÜNYA YOK OLSA VE YENİ BİR DÜNYA KURULSA BU RUH O DÜNYADA YERİNİ ALIR.ATALARININ KANI VE CANI OLAN TÜRK BAYRAĞI GÖKLERDE DALGALANIR.EMRE AKÖZ'E TAVSİYEM ATATÜRK'ÜN GENÇLİĞE HİTABESİNİ DEFALARDIR ANLAYANA KADAR OKUMASINI,İHANET İÇERİSİDE İSE DE NANKÖRLÜK ETMEMESİNİ,BU ŞEKİLDE YAŞAMASINI TÜRK BAYRAĞINA BORÇLU OLDUĞUNU HADDİNİ AŞTIĞINI VE TÜRK HALKINDAN ÖZÜR DİLEMESİ GEREKTİĞİNE İNANIYORUM.EMRE AKÖZ TÜRK ASKERİ KUZEY IRAK SINIRINDA VE -35 VE -40 DERECE SOĞUKTA NÖBET TUTUYOR.SEN NERDESİN?NE İŞLERLE İŞTİGAL EDİYORSUN?


toros15 IP: 81.215.185.xxx Tarih : 12.01.2008 09:42:02

emre aköz medeniyetden kastınız ne milli duyguların erozyona uğratılıp hisselerin en üst düzeyde ifade edilememesimi siz bu vatan millet ve simgesi al bayrağımız için mi ölürsünüz yoksa medeniyet dediğin tek dişi kalmış canavar için mi


cezmi IP: 88.254.53.xxx Tarih : 12.01.2008 12:55:13

bencede biraz abartmışlar...ve bunu öğrenciler yapıyor..bunları normal karşılayarak toplum içindeki şiddeti arttırırsınız...bu üleyi sevmede de kimse bir başkasından daha fazla hakka sahip olduğunu iddaa edemez...şimdi benim öğrencilerin yaptığı bayrakta kanım yok onlar benden daha mı çok seviyorlar bu ülkeyi?...ŞİDDETE HAYIR..


Remzi CANGÜVEN IP: 88.228.55.xxx Tarih : 12.01.2008 09:22:06

TARİHİNİ BİLMEYENLERİN COĞRAFYASINI BAŞKALARI ÇİZER.TÜRK BAYRAĞININ NASIL OLUŞTUĞUNU DA TÜRK MİLLETİ ÇOK İYİ BİLMEKTEDİR.RUHSUZLAR VE TÜRK OLMAYANLAR,ÇELİK ZIRHLI TÜRK GENÇLİĞİNİ BU HALLERİYLE YADIRGARLAR VE RAHATSIZ OLURLAR.BU TÜR DÜŞÜNCEYE SAHİP KİŞİLERİN GEÇMİŞİNE BAKILDIĞINDA BU DURUMLARI DAHA DA NETLİK KAZANACAKTIR.EMPERYALİST GÜÇLERİN VE YERLİ İŞBİRLİKÇİLERİNİN OSMANLININ SONUNU HAZIRLARKEN VE TÜRKLERİN YOK OLUP GİDECEKLERİNİN HAYALLERİNİ KURARKEN,HESAPLARINDA OLMAYAN YEPYENİ BİR TÜRKİYE CUMHURİYETİNİN KURULMASINI YILLAR GEÇMESİNE RAĞMEN EMPERYALİST GÜÇLER VE YERLİ İŞBİRLİKÇİLER HALEN HAZMEDEMEZLER VE BU DURUMLARI GERÇEĞİN TA KENDİSİ. TÜRK BAYRAĞINI KANLARI İLE YAPAN, İYİ NİYETLE TÜRK GENÇLİĞİNİN TARİHTE YAŞANAN GERÇEK EFSANEDEN ESİNLENEREK,ATALARINI HATIRLAMALARI,KENDİ KANLARI İLE YAPTIKLARI TÜRK BAYRAĞINI GENEL KURMAY BAŞKANI SAYIN YAŞAR BÜYÜKANIT BEYEFENDİYE HEDİYE ETMELERİ,KENDİLERİNİNDE ASKERE ALINMASINI İSTEMELERİ YORUMSUZ MİLLİ DUYGULARIN TA KENDİSİDİR.BU DUYGULARA SAHİP OLMAYANLAR BU DURUMLARI YADIRGARLAR VEYA GEÇMİŞİNE BAKARAK RAHATSIZLIK DUYARLARDIR.EMRE AKÖZ'Ü KINIYORUM!SAYGILARIMLA


MEMDUH KERA IP: 88.251.113.xxx Tarih : 12.01.2008 18:02:22

kaç yıllık gazetecisiniz bilmiyorum.ancak sizin türde yazı yazanların fazlalaştığı gerçek.kimin borzanını çalarsınız kimlere çalışırsınız kimle yatıp-kalkarsınız??? bilgi- kültürünüz nedir sosyal kültürünüz nedir,yeterli vizyonunuz varmıdır. günde kaç gazete okursun,kaç tartışma programı izlersin kendini nasıl güncellersin? Benzetme ve kıyaslamalarınıza hayran kaldım doğrusu!! Vatan sizin türde yazanlardan birşey beklemiyor.


V.Yilmaz IP: 91.65.232.xxx Tarih : 12.01.2008 15:38:42

Sayin Aköz anlasildigina göre Rahatsizlandi, bir kac gencimizin kaninlan Bayrak,imizi yaptiklari icin ,aslinda bundan gurur duymaliyken tepki gösteriyor. Bu demektir ki, Aköz efendi ayni kani tasimiyordur, tasimiyordur dediysem beni bu tip görüslü Vatani uc kurus bahasina satanlardan deyilmiki bunlar.Efendi sen Benim Türkiye,nin Genel Kurmayindan yoksa daha büyükmu görüyorsun kendini, onun icinmi Pasamiza leke sürmek istiyordunuz. Yahu senin Atan Kim haberin varmi. Bu gencler ve bizler bu Vatan icin canimizi verip ginede o Al bayrak,imizi kanlarimizla boyamaya devam edecegiz. Zaten bütün Dünya bize karsi basa cikamiyor iste senin gibi satilmislarla bizide gine yikamiycak kimse. Saygilarimla:V.Yilmaz


muti IP: 68.40.169.xxx Tarih : 14.01.2008 06:12:28

Sisizin su yazmis oldugunuz su ortamda yapilmasi gereken en son sey diye dusunuyorum, iki tane gencin yapmis oldugu payrak sizi rahatsiz ediyorsa siz bu koselerde yazmayiniz!! geri cevirmek mi o bayragi peeehh.. sasarim.. arkadasim senin samimiyetinden supeliyim ben, bosuna bu koselerde surunme!! kendine baska bir ulke bul ve orada yasa!!


Sukru Arslan IP: 82.231.126.xxx Tarih : 12.01.2008 23:19:00

Bakiyorum da yorum yazanlarin cogu yazara haksiz olarak saldirmis. "KAN" canlinin yasamini saglayan bir sividir.Bu kiymetli sivinin ulkemizin sembolu olan bayraga kirmizi renk vermek icin kullanilmasini ve bunun ovulmesini anlamak mumkun degil. Dikkat edelim, bu genc beyinleri baska asiri davranislarda bulunmaya ozendirir. Bence egitimli toplum bireylerinin boyle seyler yapmamasi gerekir.