2
Haziran
2025
Pazertesi
EĞİTİM

Danıştay'dan ÖSS kararı!

Danıştay 8. Dairesi, YÖK'ün üniversiteye girişte katsayı farkını kaldıran kararının yürütmesini oy birliği ile durdurdu.

Bu karara göre, düz liseler ile aralarında imam hatip liselerinin de bulunduğu meslek liseleri arasında üniversiteye girişte katsayı farkı sürecek.

Öte yandan konuyla ilgili bir açıklama yapan YÖK Başkanı Yusuf Ziya Özcan, karara itiraz edeceklerini söyledi.
 

.
Yayın Tarihi : 25 Kasım 2009 Çarşamba 15:38:50
Güncelleme :25 Kasım 2009 Çarşamba 19:25:31


Bu haber hakkında yorum yazmak ister misiniz?
Yorumlarınız
hatice gedik IP: 81.213.82.xxx Tarih : 26.11.2009 10:32:04

tamam devam etsin ama bizim direk geçiş hakkımızı kaldırmasınlar ben niye o zaman ailemden uzak bir sağlık meslek lisesinde okuyorum daha iyi bir üniversitede okuyabilmek için liseye giriyorken diyorlar işte geçiş hakkınız var nedense 2 yıl bile sürmedi bu düzen şuan lise 3 te okuyorum zaten kpss de acil tıp teknisyeni alımını yapmıyorsunuz pek geçen yıl 2 att almışsınız neden se hep benden sonra düzeliyor biz stajdan geliyoruz yorgun argın  bide beden dersi çıkardılar başmıza edebiyat çıktı kitabı gelmedi yazılıya bir hafta kala geldi tamam artık alışmak lazım burası TÜRKİYE ama olmuyo işte


Kadir IP: 78.175.57.xxx Tarih : 26.11.2009 18:46:07

iyi oldu valla....adı üstünde meslek lisesi.meslek öğrenmek için gidilen lise.o kadar öss istiyolarsa düz lise okusunlar....danıştayın kararını sonuna kadar destekliyorum.


yasin SOYSAL IP: 85.110.254.xxx Tarih : 30.11.2009 11:12:13

Eğe ilerde tahsilimi başarılı bir şekilde tamamlayıp yüksek bir yerlere gelirsem arkama para atıp şirket açacağım ( Kendi alanımla ilgili ) ve yurtdışıyla bağlantılara geçip meslek liselerinden çıkan başarılı öğrencileri toplayıp yurtdışında iş bulmalarını sağlayacağım nedeni ise bu ülke hiç bir şeyi hak etmiyor. Çünki yasama ve yargı organları rotayı öyle bir şaşırmışki haklıyı ve haksızı ayırt edemiyecek hale gelmiş doğal olarak bu ülke 1 nm  bile ilerleyemez artık.


uLtrAsLan23 IP: 95.15.90.xxx Tarih : 26.11.2009 00:20:20

Danıştay , Yökün Kararlarına Karışmaması Lazım Herkes Kendi İşine Baksın Ne Biçim İş Bu?


betül ateş IP: 85.100.26.xxx Tarih : 28.11.2009 17:32:15

bu nasıl bir adalet..nasıl bir karar.bende bir meslek lisesi öğrencisiyim.hayır neden kaldırıyorlar neden.bizimde bir hayalimiz var.bizde insanız.hem insanları meslek edindirelim hem okutalım diye uğraşıyorsunuz.uğraşmayın.çünkü bunu böyle yaptıkça milleti okumaktan soğutuyorsunuz.


İBRAHİM ÇAKICI IP: 78.176.238.xxx Tarih : 25.11.2009 18:55:05

YANLIŞ HESAP BAĞDAT'A GİTMEDEN DÖNDÜ!... MESLEK LİSELİLER NİYE MAĞDUR OLSUN Kİ! OLASI ÜNİVERSİTE TAHSİLİNİN ALTYAPISINI LİSEDEN ALACAKLAR. HAA  " BEN AVUKAT OLACAĞIM AMA MESLEK LİSESİNİN DE MOTOR BÖLÜMÜNÜ BİTİRMEK İSTİYORUM . " DİYORSANIZ O BAŞKA... ADAMLARIN  AMACI ZATEN SİZİ DÜŞÜNMEK DEĞİLDİ Kİ. İMAM HATİP LİSELERİNİ  MESLEK LİSESİ HÜVİYETİNDEN ÇIKARAMADIKLARINDAN ALİCENGİZ OYUNUYLA " KATSAYILARI " DÜZENLEMEKTİ, YARGI YEMEDİ!...

 


serap bağış IP: 88.225.212.xxx Tarih : 2.12.2009 08:08:48

ya bu neya çocuk oyuncağımı ne diye böyle bişey yapıyolar anlamadım gitti analmsz şeyler boşuna öss mağdurları demiyolar demek bunu kastetmişler resmen canlarınınn isteklerine göre öğrencileri oynatıyolar helal olsun ya 


imam hatipli IP: 88.228.171.xxx Tarih : 27.11.2009 14:34:07

aslında bu çok yönlü bir sorun birincisi bir imam hatipli olarak şunu söyleyeyimki biz de sizin kadar bu ülkenin vatandaşıyız ve bizimde sizin kadar bu ülkede hakkımız var bu anlamda imam hatiplere karşı yapılan terbiyesizce ithamlarda bulunanları nefretle kınıyorum ne yani imam hatip liseleri bu devletin okulları değil mi hizbullah kampı mı oralar  ve ordaki öğretmenler. benim asıl sinir olduğum bu ülkede sadece bi kesimin hayat kaygısının ön plana çıkarılması ne yani biz sizim köleniz falan mıyız terbiyesiz ler sizi

EĞİTİM AÇISINDAN BAKARSANIZ NERESİNDEN TUTARSANIZ ELİNİZDE KALACAK BİR KARAR BU KARARI DESTEKLEMEK İÇİN EĞİTİMDEN BİR ŞEY ANLAMIYOR OLMAK GEREKİYOR

ÇÜNKÜ BU ÜLKEDE ÖĞRENCİLER LİSEYİ BİTİRENE KADAR YETENEKLERİNİN FARKINA BİLE VARAMIYOR VE AİLESİNİN ETKİSİYLE HERHAN GİBİ LİSEYE GİDİYOR VE Bİ DE BAKIYORKİ ASLINDA ÖSS DE İYİ BİR YERLERE GİDEBİLİR

EEEEEEEEEE OZAMANDA BU ÜLKEDEKİ FAŞİT ZİHNİYETLİ ERGENEKONCU VE LAİK LER NE DİYOR YOOOOOOOOO  AMELESİN AMELE KAL

İMAmsın imam kal

ya dünyada bile artık üniversitelerde ilk yılda alan değiştirmeye gidilirken bizde daha çocukken aile etkisiyle verilen bir kara yüzünden hayatını karatmak ne eğitimle bağdaşır ne hakla ne de hukula

MADEM O KADAR DOĞRU BİR KARAR NEDEN ÖĞRETMEN LİSELERİNDEN MEZUN OLANLARDA SADECE ÖĞRETMEN OLMUYOR

BU ÖRNEK VERİLEN KARARIN NE KADAR EĞİTİMDEN UZAK OLDUĞUNUN VE TAMAMEN SİYASİ BİR KARA VERİLDİĞİNİN EN GÜZEL ÖRNEĞİDİR

BUNUN YANINDA GEÇMİŞ YILLARDA DANIŞTAY BU KARALAR YÖKÜN YETKİSİNDE DEMEMİŞ MİYDİ  ŞİMDİ NEDEN  YÖKÜN YETKİSİNE MÜDAHALE EDİYOR

TÜM BUNLAR Bİ YANA BENİM ASIL ZORUMA GİDEN BU EĞİTİMDEN VE BİLİMSELLİKTEN UZAK TAMAMEN SİYASİ BİR KARARA YÜZÜNDEN BİNLERCE GENCİN HAYATIYLA OYNANMASI VE BİZLERİN BU DEVLETE DÜŞMAN EDİLMESİ

VE SON OLARAK ARTIK KENDİMİ BU ÜLKENİN ZENCİSİ OLARAK GÖRÜYORUM VE BİZİ BU DURUMA DÜŞÜRENLERİ LANETLE KINIYORUM

BÖYLE SİYASİ OYUNLAR YÜZÜNDEN ASLINDA KAYBEDEN ÜLKEMİZ OLUYOR AMA TABİ TUZU KURULARIN UMURUNDA DEĞİL LANET OLSUN BU ART ZİHNİYETLİLERE


simla IP: 88.244.231.xxx Tarih : 2.12.2009 11:33:44

ben meslek lisesi ögrecılsıyım bu bıze yapılan bır haksızlık oldugunu düşünuyorum  hem ortalık işsizlıkten cahıllıkten eğitımsızlıkten türkıye ne durumda bır de okumak isteyen ögrecılerın elinden hakları alıyorsunuz yabancı ülklerde sınav yokken bızde egıtimı zorlaştırma var şimdide 2 yııllık meslek liselerıne kaldırıyorlar nasıl adelet bu ne biçim ülke de yaşıyoruz bız bu tc yaşıyorsak okumaya hakkımız yokmu 


tekniker IP: 212.174.15.xxx Tarih : 26.11.2009 09:54:02

moğultayın yargıda kadrolaştırdığı ergenekoncuların son iptal kararı bundan iyi yargıda siyallaşmamı olur


melike fidan IP: 85.105.151.xxx Tarih : 2.12.2009 08:41:50

ben meslek lisesi öğrencisiyim ve malesef bu seneki bu olaya kurban gitmek üzereyim. Düz liselilerin bu olaya karşı çıkma nedenini hala anlamış değilim. Ben yine kendi bölümümü seçeceğim fakat bu defa da ya onlar benim bölümümü seçerse diye endişe oluyor. Bunu hiç göz önünde bulunduran yok. Zaten biz ne kadar çalışsak gayret etsek bile 3 senemiz meslek dersleri görmekle yok oldu. Bu sene dersaneye gitmem bile bu konuları anlamaya yetmiyor. Ne kadar uğraşsak dahi bir şey bilmeden onların seviyesine yetişemeyiz diye düşünüyorum. Fakat onlar bizden ileri seviyeyle benim bölümümü gayet iyi seçebilir. Bu defa da ben ortada kalabilirim. O zaman bunu da düşünün. Şimdi bir orta yolu bulun derim ben.


hatice gedik IP: 81.213.82.xxx Tarih : 26.11.2009 10:54:53

ayrıca ne suçumuz var bizim günde 9 veya 10 saat ders görüyoruz  düz lisenin gördüğü dersi görüyoruz birde üzerine meslek dersi bir düz liseli bile öss de bizden üstün oluyor tamam katsayı kalsın ama biz sağlıkla ilgili eğitimi lise 1 den itibaren alıyoruz sağlıkla ilgili olan her bölüme geçiş hakkımız olsun bir doktorluğa mesela biz 1 sınıfta anatomi ,fizyoloji dersi görüyoruz bu daha bi kolaylık değilmi temel iyi olunca üst katlarda iyiolmaz mı?bi düz lise de ne kadar disiplin oluyo eğitim ne kadar düzeyde iyi oluyor tama m düz liseden çıkıpta doktor olan birisini tanıyorumama yinede ben öss ye girmek istemiyorum o stersi yaşamak istemiyorum bizim geçiş hakkımızı geri getirin ben de memleketim de okuyayım ayrıca her hastaneye att alımı yapılsın ya hemşire odası var doktor odası var att odası olsun her hastanede istasyonlarda mesela o iş konusunda uzman kişi geçsin hemşireleri alın artık servislerede acillere hemşire  almayın bizimde önümüzü açın her yıl att mezun oluyor ne şartlarda okumaya çalışıyorlar smller hep merkezde uzak yerlerde açılıyor biz okula gidene kadar ne kadar zorluk çakiyoruz içkicisi sapığıhertürlü bela yolda aydınlatma direği yok kenarlarında ne ev var ne bişe anca yürü anam yürü merkeze gidene kadar 45 dk oluyor bende , kardeşimde sml de o koşarak panisyona 30dk gidiyor Bİ OKUYAN OLUR HERHALDE GEÇİŞ HAKKIMIZ GERİ GETİRİNNNN......


Evrim Anık IP: 85.103.23.xxx Tarih : 17.12.2009 14:17:19

ben üniversite 3. sınıftayım katsayı bu yıl kalktığı için tekrar dershaneye başladım ve sosyal bir hayatım kalmadı ev okul dershane arasında gidip geliyorum. benim gibi bir çok arkadşım var. Peki ben katsayıyı savunan herkese şunu sormak istiyorum: Ben imam hatip mezunu olmama rağmen fen lisesi çıkışlı birinden daha iyi sayısal yapabiliyorsam bu takdir edilmesi gereken bir başarıyken neden önümü kapatıyorsunuz? ayrıca Türkiye bu şartlar altında nasıl gelişecek ki akla önem vermeyen bir ülke olduğumuz sürece yerimizde sayacağız.


imam hatipli IP: 81.213.219.xxx Tarih : 28.11.2009 11:31:26

 BU ÜLKEDE İLKÖĞRETİMDE ÇOCUKLARIN GERÇEKTEN YETENEKLERİNE GÖRE LİSELERE YÖNLENDİRİLDİĞİNİ KAÇ KİŞİ İDDİA EDEBİLİR BİR VELİ OLARAK DİYEYİMKİ ŞUAN ÖĞRENCİLER YETENEKLERİNDEN ÇOK SBS PUANLARINA GÖRE LİSELERE YÖNLENDİRİLİYORLAR BÖYLE BİR EĞİTİM SİSTEMİNDE ÇOCUKLARIN AİLELERİNİN ETKİSİYLE GÖNDERİLDİKLERİ Bİ OKULA ÖMÜRLERİNİ HAPSETMEK NE KADAR İNSANCA VE EĞİTİMLE BAĞDAŞIR SİZE BIRAKIYORUM CEVABINI


yasin oysal IP: 85.110.254.xxx Tarih : 30.11.2009 11:06:05

gelde böyle bir ülkede oku anca dershanelere para yediriyom  . Böyle olacaksa kıbrıs da paramla yata yata bilgisayar mühendisi olurum.


songül keleş IP: 78.179.207.xxx Tarih : 25.11.2009 17:38:45

bu yıl katsayı engeline takılmayacağım umuduyla  istediğim bölümü okuyacağımı düşünüyordum .bu nasıl adalet eğitime  yine bir gölgedir imamhatipli olmak ya da meslek lisesi okumak suç mu kaç tane insan 15 -16 yaşında aldığı karar ile yaşıyorki bizde bunun bedelini ödüyoruz katsayı madurları olarak...


NESLİHAN IP: 88.244.231.xxx Tarih : 2.12.2009 14:03:02

ben bır velıyım benım iki tane evladım var biri meslek lisesınde okuyo dıgerı ise mezun oldu fakat mezun olan bu sene yerleşemedı benım sızden rıcam şu iki meslek lisesi okuyan ve menzun olan ögrecılerın ve benım evlatlarımda daıl olmak üzere 2 yıllık geciş haklarının elimızden alınmasını istemıyorum çünkü bız veliler olarak elimızden gelenı maddı ve manevı destek vermeye caliışıyoruz evlattaları için temızlege gıden annelerimiz bıle var tanıyorum dershanelere yanaşılacak gıbı değil bu yüzden bızı anlamanızı ve bızım  evlatlarımızında okumaya tc hakları var dıye düşünuyorum bız bu işsızlıkte imkan yaratırken sızler bu imkanın önunu kapamayın lütfen hiçbır ülkede sınav sıstemı yokken neden tc de ikilı sıstem var ve cocukları yabancı ülkelere mı gönderelım evlatlarımızı lütfen bızı anlayın bu hakımızı elimızden almayın ve verılen hakların gerı alınmamsı dıye umarım kanun yasasında vardır bizı bu kadar caresız bı cumhurıyette yaşamıyoruz atatürkun bıze emanet etmış oldugu bu cumhuryette bızım evlatlarımızında yolların kapatılmamması gerektıgını düşünuyorum SAYGILARIMLA VE BU YAZIYI DIKKATE ALARAK 2 YILLIKLARIN KALDIRMAMASINI ÖNEMLE RICA EDIYORUM


samet atakay IP: 85.104.86.xxx Tarih : 26.11.2009 18:49:23

ben meslek lisesi ögrencisiyim  öncelikle allah hiç kimsenin emeğini boşa cıkartmasın  önceden alınan karar  meslek liselerine ayrıcalık olmamıştı sadece denge saglanması  acısından yapıldı   ve şu anki tablo  tekrardan dengesizliği beraberinde  getirecektir.   şöylede birşey var ne  oluyorsa  daha  dogrusu hertürlü sorun trkiyede başka ülkelerde ben böyle şeyler  hiç  duymadım şu an  kesin  bişey demek zor  çünkü ortada  kesin bişeyler  görülmüyor    saygılar...

 


meslek liseli IP: 78.164.3.xxx Tarih : 1.12.2009 12:32:12

bence danıştayın aldıgı karar dogrudur arkadaslar cunkı baştan sona kadar yök suçludur dıyorlarkı meslek lısesının önü daha da acılacak, acılacakta hıc dusunuyormu bu yök baskanı bir meslek lısesı ogrencısı matematık turkce fızık kımya goruyor mu dıye boyle saçmalık olmaz kesınlıkle 2 yıllık dırek gecıs hakkımız devam etmelı ki zaten yargıtay kabul etmeyecek red davasını ve kesın lıkle 2 yıllık dırek gecıs devam edecek


özge başarır IP: 78.169.15.xxx Tarih : 26.11.2009 11:12:11

çok yerinde bir karar olmuş.

 


Yasin Yılmaz IP: 78.172.134.xxx Tarih : 25.11.2009 18:42:33

 herkes öna göre lise seçti bu sene baştan değiştirmeyeceklerdi katsayıyı o zaman bu sene liseye başlayanların hali ne olacak şimdi


Gamze IP: 88.251.132.xxx Tarih : 25.11.2009 22:36:28

Ben meslek lisesinde okuyorum. Ailem nedeniyle geldim biraz da bu liseye... 14 yaşındayken(!) dış etkenler dolayısıyla yaptığım (ki bu o yaşta gayet normal birşey kendinize güveniniz tam olarak gelmemiş olabilir ve çevrenizden yönlendirmeleri sorgusuz olarak kabullenebilirsiniz) seçim beni 3 buçuk senedir zorluyor sevmediğiniz bir yerde dile kolay 3 buçuk sene psikoloji okumak istiyorum liseye başladığımdan beri bu bana sunulmuşken geri çekiliyor eğer böyle bir düşünceleri varsa baştan koymasalardı önümüze. Zaten meslek liseliler olarak kazanmamız yeterince zor kendi bölümümüzden başka bir bölümü. Ben 2 seneden beri matematik bile görmüyorum sonuçta LYS yi başarmamız çok büyük bir emek istiyor biz bunları haftada 3 gün staj yaparak (genelimiz sabah 9 dan akşam 6 ya kadar çalışıyoruz) geri kalan iki gün okula giderek 11 er ders olmak üzere yani sabah 8 den 16.30 a kadar sürekli ders olarak yapmaya çalışıyoruz bizim içinde kolay birşey değil yani en azından küçük bir ihtimal bile olsa bu şansı almamaları gerekirdi... Alcaklarsa da baştan vermemeleri gerekirdi...


ey diğde uyku nedir gel uyan gecelerde IP: 85.98.47.xxx Tarih : 27.11.2009 22:55:12

hepimizin hakkının yendiği bir gerçeği var.çünkü:biz hepimiz kaos insanlarıyız onlara göre.


imam hatipli IP: 81.213.219.xxx Tarih : 29.11.2009 17:48:44

sayın betül ateş onlar sizi anlamazlar çünkü onlara göre bu ülkede sadece iyi yerlere gelmek onların ve onlar gibi düşünenlerin hakkıdır   diğerlei ise onların hizmetkerlarıdır ASLINDA EĞİTİM FALANDA UMURLARINDA DEĞİL ASIL AMAÇLARI KENDİLERİ GİBİ OLMAYANLARIN YA YAŞAMAMASI VEYA KÖLE GİBİ YAŞAMALARIDIR ASLINDA SÖYLEYECEK ÇOK ŞEY VAR AMA BUNLARIN KAPASİTESİ YETMEZ ANLAMAYA


alim IP: 212.125.15.xxx Tarih : 25.11.2009 22:41:44

Sevgili Gökhan kardeşim,yorumunu okuyunca dehşete düşmemek içten bile deyil..çok çok haksız ve adaletsiz bir uygulamayı o kadar basit bir argümanla savunman çok acı..ülkem niye ilerlemiyor yada ilerletilmiyor sizin gibi demokrat(!) aydın(!) insanları görünca daha iyi anlıyorum..lütfen insaf diyorum..


emre IP: 88.246.159.xxx Tarih : 25.11.2009 22:51:20

bıktım artık bu ülkede laiklik elden gidiyor yok bilmem ne sloganlarından.Yargının siyasallasmadıgından bahsetmiş yargı dediğin hükümetin her yaptıgını durdurmaksa adaleti kimin siyasallastıgı ortada olan calısan ögrencilere oluyor. Sezon ortası gelmiş sistem durduruluyor milletin tuzu kuru tabi ögrenci sürünsün


Adnan Karaçay IP: 88.229.88.xxx Tarih : 25.11.2009 18:37:58

Adalet yerini buldu Allah bize Danıştayın ve Yargıtayın yokluğunu göstermesin yoksa bu iktidar neler yapardı neler


imam hatipli IP: 81.213.219.xxx Tarih : 28.11.2009 09:50:55

belliki birçok kişi imam hatiplerin bu ülkede aslında imam yetiştirmek için değilde insanları değerleriyle birlikte okuma yazma öğrenmesi için büyük bir araç oluğunun farkında değil. insanlar çocuğumuz okusun ama değerlerinede yabancı kalmasın diye buraları tercih ediyor bu okullar kızların özellikle doğu ve güney doğuda okullu olmasına büyük hizmet etmiştir bunu nasıl görmezlikten gelirsiniz

BUNUN YANINDA TESEV İN YAPTIĞI BİR ARAŞTIRMADA İMAM HATİP ÖĞRENCİLERİNİN  BU ÜLKENİN EN MODERN ÖĞRENCİLERİ OLDUĞU ANLAŞILDI AMA DEDİM YA BAZI ART NİYETLİ MİLLETİN DEĞERLERİ İLE KAVGALI KESİMLER BUNU HEP GÖRMEZLİKTEN GELİYOR

asıl üzücü olansa bu tür aptalca gerekçelerle yine bu ülkenin kaybetmesidir evet biz bu ülkeyi sizden daha çok seviyoruz ve bu ülke için sizden daha çok çalışıyoruz sizde bu yüzden bizi istemiyorsunuz ama inadınızada olsa sonuna kadar çalışacağız

BU ARADA MESLEK LİSELİ KARDEŞİLERİMEDE ÇOK ÜZÜLÜYORUM ADAMLAR HAFTADA 20 SAAT BİLGİSAYAR ELEKTİRİK İNŞAAT VB. DERSLER GÖRÜYOR AMA BUNLARIN MÜHENDİSLİĞİNE GİDEMİYOR BU NASIL BİR EĞİTİM ANLAYIŞIDIR DÜZ LİSE ÖĞRENCİSİ BELKİ BİLGİSAYARIN BESİNİ GÖRMÜYOR AMA MÜHENDİSLİĞİNE GİDEBİLİYOR ÜSTELİK BU BÖLÜMLERİN ÖÜRETMENLİK PUANLARI MÜHENDİSLİKTEN FAZLA ÖTEYANDAN DA ÖĞRETMEN LİSELERİ GÜYA İSMİ ÖĞRETMEN LİSESİ HER YERE GİDEBİLİYORLAR SONRADA BİRİLERİ ÇIKIP BU KARARIN HUKUKA UYGUN OLDUĞUNU SÖYLÜYOR TEKRAR TEKRAR SÖYLÜYORUM BU KARAR HUKUKA DA   AHLAKA  DA  EĞİTİME DE  AYKIRI TAMAMEN SİYASİ VE İDEOLOJİKTİR VE İMAM HATİPLİLER BU ÜLKENİN ÜVEY EVLADI VEYA DÜŞMANI DEĞİLDİR BÖYLE DÜŞÜNENLERE YAZIKLAR OLSUN


hakan tüncer IP: 78.168.122.xxx Tarih : 25.11.2009 18:34:31

sağlık meslek liselisine neden gidiyimde artık boşu boşuna gidiyorum artık oraya yok katsayı kaldıracağız dediler herkez dershaneye gitti . şimdi soruyorum neden gelsinler sağlık mesleği birde şunu söylüyüm öğretmen liselilere kaldırsınlar . biz haftada 10 saat ders görüyoruz ve bu derslerimiziin hepside ağır . staja gidiyoruzz . binbir türlü zorluklar 17 yaşında bizi bu zorlukların içine atıyorlar .döner sermayeden maaş ta alamıyoruz . ben neden gidiyim  size soruyorum..

 


cannNN IP: 78.164.2.xxx Tarih : 13.12.2009 16:02:27

arkadaslar bende bir mslek llisesi ogrencisiyim bu duzen boyle gelmiş boyle gidecek haksızlık var dıyorsunuz alah için bu ulkenin neresinde hak esitlik war kı o hak esitlik sadece kitaplarda sozlerdi baska hiç bir yerde degil mesela bu durumda bile eşitsizlik goruluyor imam hatıp lıselerinde bildigim kadarıyla dort yıl boyunca öss ye yonelık calısmalar var ve fizik kimya mat vs derslerde mevcut ama normal  meslek liselerinde oyle bir sey yok yanı bu durumda hangı esitlikten soz ediyorsunuz kı bence danıstay haklı aldıgı kararla birde su baska bolumu secmek istiyorum diyen arkadaslara seslenmek istiyorum arkadaslar bunun adı meslek lisesi adı ustunude yanı eger baska bolumlere ilgin varsa ve meslek lisesi dışında baska bolum secmek istiyorsan ne diye meslek lısesine giriyorsun kı arkadasım lutfen bu kararları bilincli bı sekılde dusunerek verelımm hepinize saygılar ...


Mert IP: 88.240.104.xxx Tarih : 26.11.2009 10:26:26

İmam hatipliler açısından sevindim.İktidarın gelecekte ülkeyi şeriata taşıyacak nesiller yetiştirmek için yaptığı bir uygulamaydı.Meslek liseli kardeşlerim için üzüldüm diyebilirim.Ama bu gidişle bu ülkede işçi-emekçi-çiftçi-köylü daha çok üzülür.Artık bugünü kurtarma çabasını bırakın bu sadece sınavla ilgili bi sorun değildir.Bu ülkede emekçi hiç zaman emeğinin karşılığını alamadı ve bu gidişlede alamayacak.Demek istediğim bilgisayar başından değil kitlesel örgütlenmelerle bu gidişe bir dur diyelim.HAK VERİLMEZ, ALINIR.


Yaşar Yılmaz IP: 78.166.145.xxx Tarih : 25.11.2009 16:30:08

İşte adalet,işte hukuk bu.Bu ülkede bu tip kararları veren yargıyı görünce hukukun  tam siyasallaşmadığını anlıyorum.Adalet mülkün temelidir,yargıyı bu kararından ötürü kutluyorum,yaşasın bağımsız yargı.


betül ateş IP: 85.100.26.xxx Tarih : 2.12.2009 12:31:32

MADEM KALDIRCAKTINIZ NİYE KOYDUNUZ KATSAYIYI O ZAMAN.BİZİ BOŞU BOŞUNA ÜMİTLENDİRMEK İÇİNMİ??MESLEK LİSESİNE GİTTİYSEN MESLEK LİSESİ OKUYCAKSIN.İMAM HATİPSEN İMAM HATİP OKUYACAKSIN DİYENLER VAR.BİR DÜŞÜNÜN BAKALIM BU ÖĞRENCİLER BELKİ BAŞKA BÖLÜME GEÇMEK İSTİYORLAR.KATSAYI KALDIRIRKEN BUNLARI DÜŞÜNÜN.


betül ateş IP: 85.100.26.xxx Tarih : 30.11.2009 10:02:45

çok doğru söylüyorsunuz.onların yüzünden bizim hayellerimiz suya düşmek üzere.yani imam hatip ve meslek liselilerin.bizi ayaklarının altına pas pas yapmaya çalışıyorlar ama hiç bir zaman olmayacağız.


emel IP: 78.174.234.xxx Tarih : 25.11.2009 17:42:13

bu ne abi yaa cocuk oyuncagı mı bu bunca oss ye hazırlanan meslek lıselıler ne olacak bu arada rakıp sayısı arttı dıye yusuf yusuf olan duz lıselılerin gozu aydın bu arada meslek lıselıler de oğrenci ve onlarında bi hayalı var nalet olsun yaa...


Gökhan IP: 78.175.9.xxx Tarih : 25.11.2009 18:05:18

Katsayı farkının devam etmesi doğaldır.Farkı ortadan kaldırmanın amacı devletin her yerine imam yerleştirmektir.Laik Cumhuriyeti sona erdirmektir. Aslında imam hatip lisesinin mezunları sadece diyanet ile ilgili fakültelere girebilmeliler.Ayrıca kadın imam olmamasına rağmen bir sürü kız öğrenci imamhatiplere doluşuyor.İyi niyetli olmayan bu uygulamaların durdurulması aciliyet gösteriyor.


sultan öğüt IP: 78.172.5.xxx Tarih : 25.11.2009 20:50:25

yha o zamn  meslek liselerini kapatsınlar meslek lisesine gidenlerin suçu ne acaba çok merak ediyorum


Cansu IP: 85.104.55.xxx Tarih : 25.11.2009 21:22:00

ARKADAŞLAR KUSURA BAKMAYIN AMA EN DOĞRUSU BU SONUÇTA SİZ MESLEK LİSESİNE YA DA İMAM HATİBE GİDERKEN KATSAYI FARKININ OLDUĞUNU BİLİYORDUNUZ BİZİM ARKADAŞLARIMIZ DÜZ LİSELERDE KALMA TEHLİKESİ YAŞARKEN VE BAZILARIDA KALIRKEN SİZ 13 DERSLE TEŞEKKÜR ALIYORDUNUZ O ZAMAN BİZDE BUNA KARŞI ÇIKALIM ÇOK İYİ OLDU BU OLAY ALLAH DANIŞTAYDAN RAZI OLSUN....


AYHAN IP: 88.250.60.xxx Tarih : 25.11.2009 18:54:22

bir ülkede hukuk ancak bu kadar eğitimden ve haktan uzak olur on yıl önce hayatımızı mahveden bizi devlete düşman eden bu yanlış ve art niyetli karardan tam dönüldü deken tekrar bu uygulamanın uygulamaya konulması benim gibi yüzbinlerce meslek liseliyi tekrar bu devlete düşman etmiştir madem bu kadar düşmandınız niye açtınız bu okulları madem bu şekilde cezalandıracaktınız niye baştan söylemediniz biz bu ülkenin vatandaşı değil miyiz lafım eğitimden hiçbir şey anlamayanlara madem katsayı uygulaması haklı öğretmen liselerine niya uygulanmıyor onlarda sadece öğretmen olsun o zaman ama işin içinde siyaset ve art niyet olunca bundan başka kararda çıkamazdı artık üniversitelerde bile alan değişikliği şansı tanınırken dünyada bizde hala çocukken verilen karadan ötürü amelesin amale kal mantığıyla eğitime devam edilmesi ne kadar hukuka uygundur siz söyleyin ayrıca bu ülke sizin olduğu kadar bizimdir de biz sizin babanızın kölesi değiliz ama sizin gibi art niyetli milletin dini ve milli değerlerine düşman insanlar ancak bu kararı alkışlar bu hasızlığı destekleyen herkesi nefretle kınıyorum lanet olsun bu ülekeye lanet olsun bu hukuka ve lanet olsun bunları destekleyenlere

 


Evrim ANIK IP: 85.103.53.xxx Tarih : 25.01.2010 21:00:38

özellikle cannNN için yazıyorum. Arkadaşım imam hatip liselerinde fizik kimya ve biyoloji dersleri var insan bir kez karar verip ömrü boyunca aynı şeyle uğraşmak zorunda mı? ayrıca daha 13 ya da 14 yaşında liseye başlıyoruz o yaştaki bir çocuk reşit bile değilken hayatını belirleyen kararı nasıl verebilir ki genelde aileler çocuğun hangi liseye gideceğine karar verir. bunlar dışında da aynı anda iki mesleğim neden olmasın hem dinî eğitim alıp hem de farklı bi alanda neden ilerleyemeyeyim?  öss de ham puanım düz lise mezunundan iyiyken kimsenin sen çocukken gittiğin ya da gönderildiğin lise yüzünden sadece sınırlı yerleri tercih edebilirsin demeye hakkı yok bence. Bu arada bütün düz lise mezunlarının korkusu imam hatipliler ya da diğer meslek liselilerin onların yerini alacağınden  korkuyorsunuz biz sizden daha yüksek puan alacağımız için mi? bence evet bundan eğer değilse bizden çok daha iyi alın ve sizin için katsayının ne olduğu önemli olmasın.

 


yasemin çoban IP: 88.242.73.xxx Tarih : 9.02.2010 18:47:13

yargı şüphesiz bağımsızdır. danıştay bu kararıyla bunu çok güzel ifade etmiştir. aslında bu okullar için katsayıyı kaldırmak yerine gençleri, ileride meslek olarak seçmeyecekleri bir alana yönlendiren ideolojiler için bir şeyler yapılmalıdır.


cannNN IP: 78.161.101.xxx Tarih : 21.05.2010 20:13:54

Öncelıkle ben evrim arkadasımıza meslek lısesi mezunu oldugumu belırtıyim. yanı duz lıse mezunuda degilim ayrıca ne duz liselerın nede imam hatıplerın bizden yuksek puan alacaklar diye bir korkumuzda olmadı hiçbir zaman herkes çalıstıgı ve hakkettigi kadar puan alıyor benim sadece vurgulamak istedigim meslek liseleri ve imam hatıpler her sekilde ayın kefeye koyuluyor ama nedense bu eşitlik sadece egitim konusunda aynı degil neden bir meslek lisesi ogrencısı imam hatıplıler gibi oss de cıkacak konularla ilgili ders goremıyor fizik kimya gibi onların ne farkı varkı diger insanlardan veya ne eksıgı varkı onlarında en dogal hakkı bu dersleri gormeleri hı bide su meslek lisesini cocuk secemıyor resit degil falan dıyorsun arkadasım bilgi almak isteyen arastırmak isteyen bılgı edinmek isteyen her yerden o istedigi bilgiye ulasır gerek 13 yas gerek 10 yas olsun ha yok daha aklı geleelısmemıs flana diyebılırsın burada da yine egitim anlsyısı dewreye giriyor ben nice cocuklar gordum ii eğitim almıs binlerce unıversite ogrencısınden daha zeki. burada yas engelleyıcı bı sınır degildir bence sonuc olarak benim anlatmak istedigim sadece hem ımam hatıplerle meslek liseleri eşit sayılıyor hemde imam hatıplere tannan haklar mesleklılere tanımıyor ve sende bana hala eşitlikten bahsedioyrsun bence esitlik flan yok acıkca imam hatıplılerın unıversitelerde okuma fırsatları artırılıyor ve onleri acılıyor bu bariz bir şekılde ortada..


ahmet bulut IP: 88.248.29.xxx Tarih : 21.02.2010 18:15:33

sayın değerli yorumcular, siz inanıyormusunuz objektif yorum yaptığınıza,bakınız her insanın okuma özgürlüğü olduğu gibi anayasa ile desteklenmiş yasalarımız var eğitim -öğretim eşlitliği ama siz bunların dışında yorumlar yaparak malesef siyaseti eğitimede bulaştırıyorsunuz.. bunu kınıyorum.. bırakalım isteyen istediği bölümü okusun sanki mezun olduğumuzda devlet baba direk bize iş verecekmiş gibi konusuyoruz.. bunların yanında kpss gibi diğer sınavlarda, kimse kusura bakmasın ama sanki hayvan pazarından hayvan alınacakmış da öss ve benzeri sınavlar yapılıyor. zaten mantıklı olmayan bir sistemde değişikliği eleştirmemizde yanlış bence bıraklaım oynasınlar insanlarımızla gençlerimizle, ama bizdende vatanı kurtarmamızı beklemesinler sayın değerli büyüklerimiz. masa başında oturup siyasi karar vermeye devam etsinler.....


zübeyde karakuş IP: 212.175.115.xxx Tarih : 9.02.2010 12:01:17

 doğrusu şoke olmamak elde değil kaçıncı yüzyılda yaşıyoruz bir insanın en doğal hakkı olan eğitimin yasaklanmasını hangi zihniyet hangi hakkaniyet paydasında mantıklı buluyor? dilerim örümcekleşen zihinler bir an evvel temizlenir ve burda masum binlerce insan mağdur edilmez!!! 10 yıldır bunun bedelini ödüyorum söyler misinz ne için? bu kadar basit mi insanların hayalleri ile oynamak?


ismail küçükoğlu IP: 85.110.90.xxx Tarih : 15.02.2010 14:27:15

ben meslek lisesinde okuyorum ve GEOMETRİ DERSİ görmüyorum sınavda önüme gelecek bu mu adalet yani


sinan avcı IP: 78.176.201.xxx Tarih : 11.02.2010 16:55:55

çoğu arkadaşımız güzel yorumlar yapmış ama şunuda söylemek gerekir her yere imam hatip yerleştirmek değil olay 14 yaşında hangi insan kendi kararını  sağlıklı verebilir hangi insan o yaşta ne olcağını tam belirleye bilir adam düz lise menzunu eline bi tane tornavida bile almamış gidiyoruz elektirik bölümüne pratiğini yapmamış çizimi yapsa ne yazar pratikle bilgisayrdan çizme arasında da cok fark var adalet bu diosanız sizin bilceğiniz bişi ama tamamıyla ......... böyle bişi söylenemiyecek bir şey bu Türkiyedeki adalet sistemi :S:S:S:S:..........


gamze şahin IP: 88.245.13.xxx Tarih : 13.02.2010 19:22:21

biz ailelerimizin aldığı kararlarla meslek lisesindeyiz 3yıldan beri istemediğimiz bir bölümdeyiz benim hayalim bu değildiki muhasebe okumak değildi istemiyorum bu hakkı almasınlar elimizden hayatım biter benimm tamamen koparım herşeyden


gamze şahin IP: 88.245.13.xxx Tarih : 13.02.2010 19:17:35

sizlere katılıyorum arkadaşlar bu nasıl bir adalettir ben katsayı kalktı diye tüm hayallerimle hergün köpek gibi ders çalışıyorum sırf istediğim bölümü kazanayım diye bizler 15 yasında kendimizi nasıl yönlendirelim ailelerimiz çokmu bilinçli ilkokul mezunu aileden nasıl yardım bekleriz nasıl karardır bu. bütün hayallerimi umutlarımı atayımmı böle adalete yazıklar olsun ya paramızmı varda özel ünv okuyalım hakkımızla biyerlere gelcektik cok bilen düz liseliler daha cok calısıp cok daha iyi bir ünvye gidebilirler lütfen hakkımızı almayın elimizden.


muhammed ali gür IP: 88.248.10.xxx Tarih : 13.02.2010 12:35:43

maden her öğrenci aynı sınava girecek o zaman niyi arada ki puan farkıda çok yüksek?meslek lisesine gitmek niye bizim zararına oluyo bıraksıksanlarda isteyen istediğini seçsin. hayat boyu niye başka bi alanda calışmıyoruz diye mi düşünelim?


Mehmet Öztürk IP: 94.122.201.xxx Tarih : 25.04.2011 19:19:17

Eğitimde siyasallaşmanın sonu! Danıştayın kararı hukuken doğru olabilir ama adil değildir. Genel liselerle aynı dersleri görmenin yanı sıra mesleki derslerde gören, haftalık ders programı 14 saat daha fazla olan Teknik liselere yerine  mühendislik ve benzeri alanlarda hayatında makine, techizat, alet edavat görmemiş. Hiç pratik yapmamış genel lise öğrencisine ek puan vermek mi doğrudur? Teknik liselerin önünü kesmek haksızlıktan öte hainliktir.