25
Nisan
2025
Cuma
ANASAYFA

Kürtlerin Tarihi Kökeni ve Kimliği (1)

1-KÜRTLERİN ETNİK KÖKENİ

“Kürtlerin bir temeli, bir etnik kökeni var mıdır, var ise nerelere dek uzanmakta ve kimlere dayanmaktadır” diye merak ediyorsanız, google’ye yazıp tıklarsınız; size istemediğiniz kadar, hatta tarih bilginiz yeterli değilse anlayamayacağınız kadar bilgi ve belge gelir önünüze. Bu bilgi kalabalığını aşağıdaki bir paragrafta özetlemek olanaklıdır diye düşünüyorum.

Kürtlerin kökeni ve ilk dönemlerine dair kesin bilgilerden ve net bir tarihten söz etmek mümkün değildir; genel kanı Kürtlerin Doğu'dan Batı'ya Zagros dağlarına doğru göçen kuzeybatı İranlı toplulukların bölgedeki İranî olmayan yerli halklarla birleşmesi ile oluştuğudur. Böylece, Arapların ve İslam ordularının bölgenin fethine başladığı dönemde, Kürt olarak anılan topluluk oldukça heterojendi; yerli halklardan, Sami halklara ve bazı Ermeni topluluklarına kadar, İranîleştirilmiş birçok farklı halktan oluşuyordu.” Vikipedi

Tabii ki, bu sonuca ulaşılıncaya dek, M.Ö. iki binlere dek uzanan ve iç içe geçmiş bir kavimler sarmalında, kırık dökük bilgiler ışığında bir sürü de tahmin var. Bilimler, (özellikle de tarih gibi kıt kanıtlarla çok şey açıklamaya çalışan bir sosyal bilim) kanıtlanabilir bilgilere dayanarak varsayımlarda bulunur. Elbette ki bunlar önemlidir ve inkâr edilemezler.

Fakat bunlar bilimsel veriler olup şu andaki Türkiye’de yaşamakta olan insanları ne kadar kapsayıp kavradığı da tartışmalıdır. Ayrıca insan, yalnızca bu bilimsel verilerden ibaret de değildir. Onun için Kürt’ü google’da ya da tarihin derinliklerinde aramak yerine, Anadolu’da ve aramızda birlikte yaşadığımız insanlarda aramak daha akılcı olur diye düşünüyorum.

Çünkü Kürtlerin kökeninin ne Medlere veya Perslere dayanması, Ne Babil döneminin Zagros Dağlarında yaşayan Guti’leri, ne de İranileştirilmiş olma özellikleri önemlidir. Önemli olan şu anda yaşayan bir insanın kendisinin hangi kimliği benimsemiş olmasıdır.

İnsanlar Kürt’üm diyorsa Kürt, Arap’ım diyorsa Arap, İngiliz’im diyorsa İngiliz’dir. Ben İngiliz’im diyen bir insana, “Biz senin ananı da, babanı da tanıyoruz. Onlar ikisi de Fransız’dı. Onun için sen de Fransız olmak zorundasın” diyemezsiniz.

İnsanların etnik bir kökeni vardır, ama kimlik yalnızca buna bağlı olmadığı gibi, kimliğin kültürel ve duygusal tarafı daha ağırlıklıdır. Onun için “Ben Kürt’üm” diyen bir insana, hiçbir kimse bunun aksini ispatlamak için, ne bir tarih yazmaya ve ne de ona yeni bir kimlik belirlemeye kalkışmamalıdır.

Ayrıca onun Kürt kimliğinin inkâr edilmesiyle ne birlik sağlanır, ne memleket bir şey kazanır, ne de barış sağlanır. Anadolu’nun demografik yapısı böyle olmadığının ispatıdır. Anadolu’da insanlar geçen binlerce yıla, bunca devlete, göçe ve istilaya rağmen, günümüze bu kadar farklı kimliklerle gelebilmiş ise, kimlikleri yok etmek kolay bir iş değildir. Ve zaten insanları tek bir kimlikte, tek bir renkte toplamak da, doğru ve gerekli bir şey de değildir.

Aslında insanların kimliklerinin alenen tanınmasıyla, karşılıklı kuşkular kompleksler önlenir, güven gelişir, işbirliği ve barış tesis edilir. Kimliklerin reddiyle değil.

“Nerden biliyorsun,” derseniz: ezbere konuşmuyorum, bu yaşayarak öğrenilmiş bir bilgidir.
1964 Yılının Ağustos ayında, Erzurum’un Karayazı ilçesinin Yücelik Köyünde başlamıştım ilk öğretmenliğime. On sekiz yaşındaydım, bir okul gezisi dışında, yaşadığım ilin dışına çıkmamış ve hiç Kürtçe konuşan iki insanı da bir arada görmemiştim.

Ama öğretmen olduğum köyde kadınlar hiç Türkçe bilmiyor, dolaysıyla ilkokula gelen öğrenci de hiç Türkçe bilmiyordu. İlçede de memurların dışında herkes Kürtçe konuşuyordu.

Erkekler ise, okula gitmiş ise ilkokulda, okumamış ise askerde Türkçe öğreniyordu. Köyde benden başka Türküm diyen insan da yoktu. Ama onların Kürtlüğü ne denli doğal ise, benim Türk olmam da, o kadar doğal bir olaydı, Yani ilişkilerimizde, birbirimize yaklaşımlarımızda, birbirimizle ilgili düşüncelerimizde, tamamen insani ve etik kurallar geçerliydi. İki Kürt birbiriyle karşılaştığı zaman ne kadar doğal ve rahat ise, benimle karşılaştığında da aynıydı.

Yani bir bölgesel gelenek farklılığı, eğitim farklılığı kadar bile kimlik farklılığı hissedilmiyordu. Hatta aynı dine mensup olmamıza rağmen, dinsel farklılığımız, (Hanefi-Şafi) kimlik farkının çok üstündeydi. Çünkü kimliğimiz kişisel farklılıklarımızdan öte bir anlam taşımıyordu. Ve herkes birbirinin kişisel farklılığına saygı duyuyordu.

İki yıl geçirdim orada. Çoğu zaman maaşım tezek parasını karşılamadığından açlık ve yokluğun her çeşidiyle birlikte yaşadım. Ellerinden geldiği kadar bana destek oldular, korumaya çalıştılar, en azından her zaman için samimi bir dost idiler. Ve bunu sağlayan en önemli etken, herkesin kimliğine saygılı davranılması ve bunun bir farklılıkmış gibi birbirine dayatılmaya kalkışılmaması, olağan bir durum olarak karşılanmasıydı.
 

Yayın Tarihi : 30 Eylül 2009 Çarşamba 11:23:49


Bu haber hakkında yorum yazmak ister misiniz?
Yorumlarınız
Yusuf Avcıbaşı IP: 78.167.69.xxx Tarih : 1.10.2009 12:30:49

ABD de yaşayan farklı kökenli vatandaşlar İngiliziyle, Fransızıyla,Çinlisiyle... ne kadar kardeşse, kardeşlik onların tekelinde değildir. Biz, Kürdüyle, Tirküyle, Arabıyla... daha çok kardeşiz. Araya fitne koyanlar kahrolsun.


Cengiz Keskin IP: 78.177.61.xxx Tarih : 3.10.2009 16:37:39

benim anlamadığım açılım filan diyorlar.aklıbaşında Türklerden başka herkes testek bu açılıma.ona buna herkese fikrini soruyorlar, yok bir arada yaşamak isteyen kürt sayısı yok karşı gelen sayısı liste uzayıp gidiyor.ve bu açılımın içeriğini bilmiyoruz.bilmediğimiz bir şeye nasıl destek olalım.artı oldu bittiye getiriliyor Türkler açısından.bir de Türklere sorun bakalım birlikte yaşamak istiyor muyuz?Ben istemiyorum şahsen.Çünkü nerde kürt nüfusu var orda sorun var.Elektrik parası ödemezler, vergi vermezler,hemen hemen hepsi yeşilkart sahibi ama evinin önünde son model araba.....bence açılım onlara ayrıcalık vermek.AKP hükümeti de maalesef onları paşa çocuğu yerine koymaktadır.Yani onlar her istediğini alacak bize de aman ha sakin olun denecek.Biraz daha böyle devam ederse başka ülkenin vatandaşlığına geçeceğim.Benim kürtlerle hiç bir ortak yönüm yok ve onlarla aynı ülkenin vatandaşı olmak istemiyorum.Müziklerini, yemeklerini,konuşmalarını,tiplerini kısacası hiç birşeylerini sevmem.


Rıfkı IP: 88.231.68.xxx Tarih : 1.10.2009 01:16:25

Kürtler Nemrud soyundandır. Tarihsel olarak, etnik olarak, folklor özellikleri olarak aralarında hiçbir zaman birlik ve beraberlik sağlayamamışlardır. Buna rağmen, yaşadıkları topluma uyanlar ve uymayanlar olarak iki kategoriye ayrılmışlardır. Uyum gösteremeyenler pkk adı altında, yüzyıllar öncesinden, ermenilere, rumlara, komunistlere, kökten dincilere sığınmışlardır. Uyum gösterenler ise, Türkiye Cumhuriyeti'nin bir vatandaşı olarak aramızda, haysiyetleriyle, şerefleriyle ve de kapı komşularımız olarak hayatlarını idame ettirmektedirler. "Kürt Açılımı" olarak bir mevhum olamaz; ancak böyle bir açılım, Batı emperyalistlerinin isteği doğrultusunda -T.C'yi yıkmak için- bozguncu pkk açılımı olur.


Teoman Törün IP: 88.242.42.xxx Tarih : 2.10.2009 18:33:03

Ben başkası'yım diyene: "Hayır, sen şusun; ben seni senden daha iyi tanıyorum" iddiası hiç de mantıklı bir şey değil. "Ulus tanımının içinde "birlikde yaşama iradesi" denilen bir öge vardır ki bu çok önemlidir. Hocanın (deneyimlerine de  dayanan) tesbiti tümüyle doğru ve bilimseldir. 


Cuneyt... IP: 212.252.210.xxx Tarih : 21.11.2009 12:49:56

Selam Arkadaşlar ; Kürt diye bir kavm yoktur bu belirtile topluluk ermeni arap farisi karması bir topluluktur.Şuan doğu ve güneydoğu Anadoluda yaşayan Türkmenler vardır bunlarda kendilerini kürt sanarlar oysa değildirler ! Örneğin Şanlıurfa Karakeçililer ? En basit örneği bu daha nicesi vardır ! Zazalar kürt değildir ? Hakkari de pinyanişi aşireti araştırın Orta Asyadan gelmişlerdir .Bu kürt ayrımı bir oyundur ? ama ben kendine kürt diyenleri sevmem çünkü nerde bir suç olsa onlar ordadır ! Benden önce yazan birisi 35 milyonuz demiş hadi ordan be boşanda semerini ye topu topu 5-10 milyonsunuz zorunuza gidiyorsaırak 'a umurumuzda olmazsınız bu kadar ...NE MUTLU TÜRK OLANA


MEHMET YILMAZ IP: 88.235.71.xxx Tarih : 6.12.2009 23:07:46

ARKADAŞLAR UNUTMAYIN TÜM MÜSLÜMANLAR KARDEŞTİR. MEZARA GİRDİĞİMİZDE SEN KÜRTMÜSÜN-TÜRKMÜSÜN-ALMANMISIN DENMEYECEK. BİR ARKEOLOG OLARAK BAZI GERÇEKLERİ SÖYLEYEYİM. KÜRTLERİN GEÇMİŞTEKİ BİR KAVME DAYANDIĞINA DAİR HİÇ BİR İBARE YOK. SÜMER DİLİ-URARTU DİLLERİ KÜLTÜRLERİ TAMAMİYLE KÜRTLERDEN FARKLI-TARİHTE KÜRT KELİMESİ GEÇEN BİNLERCE YILLIK HİÇ BİR YAZIT YOK. TAMAM HER KES HİSSETTİĞİ MİLLETTENDİR. AMA ÖYLE BİR MİLLETTE YOKSA BOŞUNA HİSSETMİŞ OLUR. BENİM TEZİM, KÜRTLER, BİLİNEN TÜRK KAVİMLERİ ORTA ASYADAN ANADOLUYA VE DÜNYANIN ÇEŞİTLİ BÖLGELERİNE GÖÇ ETMEDEN ÇOK ÇOK ÖNCE ORTA ASYADAN ŞU AN YAŞADIKLARI BÖLGEYE GÖÇ ETMİŞ VE BURANIN HALKLARIYLA KAYNAŞMIŞ VE KISMEN ASİMİLE OLMUŞ BİR TÜRK KAVMİDİR. DENİLECEKKİ DİLLERİMİZ NİYE FARKLI. CEVABI BASİT BU BİR ANADOLU TÜRKÜ KIRGIZİSTANA GİTSİN KIRGIZLARLA ANLAŞAMAZ, KAZAKLARLA ANLAŞAMAZ AMA KIRGIZLARDA KAZAKLARDA BİR TÜRK KAVMİ. KÜRT-TÜRK OLAYI TAMAMİLE İSRAİL-ABD MOSSAD-CIA OYUNU. OSMANLININ ER GEÇ DİRİLECEĞİNİ BİLİYORLAR VE BUNU MÜMKÜN OLDUĞU KADAR SUNİ OYUNLARLA ÖNLEMEYE ÇALIŞIYORLAR. BU SORUNU TEK ÇÖZÜMÜ ŞU DUR. MÜSLÜMANLAR KARDEŞTİR.


nevzat ilkhan IP: 88.249.70.xxx Tarih : 4.10.2009 23:06:53

merhaba kenthaber çalışanları sizin aracılığınızla MEHMET ALPER kardeşime birşeyler söylemek istiyorum. Kardeşim her ırk kendiyle  halkıyla vatanıyla bayrağıyla gurur duyar bende gurur duyuyorum.Fakat bir kürt olarak duyuyorum   ben sana şimdi desemki sende bir türk olarak orta asyadan geldin gücenirsin bilyorum. Sakın gücenme çünkü türklede orta asyadan göçebe olarak gelmişler . Ben mersin de yaşıyorum ve yaşadıgım sürece şehir fark etmez fakat ben bu ülkede kalacagım .Çünkü ben bu vatana 18 ay askerlik yaptım


kadir IP: 85.102.81.xxx Tarih : 3.10.2009 16:20:35

herkese bu ülked ki otuzbeş milyon Kürt ten biri olarak sevgi ve selamlar kendi dilimde slav.önce rıfkı ya soralım nemrud kürd olabilir ama sümerlerde kürt tü yani peygamberimiz s.a.s. nin ataları da sümerleren geliyor deniliyor.o zaman ne olacak nede kürtlerin tarihininin yaklaşık 10 yıl olduğunu kabul etmiyosunuz türklerden önce var oldukları anlaşılacak diye mi korkuyosunuz bu korkularla yaşayn bir halk nasıl ilerler...evet kürtler sandığınızdan daha eski bir ulus ve zengin ve iyi...tekrar sevgi ve saygılarımla bilmede konuşmak boş tencere gibidir...


yunus 65 IP: 78.168.253.xxx Tarih : 3.10.2009 17:43:55

yazacağim iki cümle sadece mehmet alper onun gibi düşünene kişilere arkadaşlar yeter artık yaptığınız ayrımcılıkler sizin yüzünüzde gunde kaç çocuk babasız kalıyor haberınız var mı bence o ayakları bırakın artık kımse ölmesin


mehmet alper IP: 85.98.66.xxx Tarih : 6.10.2009 01:52:58

nevzat ilkhan kardeşime, türkler ortaasyadan geldi de kötümü oldu şimdi adınız ya yorgo olurdu ya alexandır TÜRKLER sayesinde dininizi namusunuzu kurtardınız.. atalarınız biz geliyoruz diye hepsi bize katılmak için can attılar bunları unutma... benim sözüm bu ülkeye ve türklere düşman olanlaradır...yoksa kürtlerin hepsini kapsayan bi sözüm yok ..sen gurur duyuyorsan  kendinle bende senle ve senin gibi düşünen kürtlerle gurur duyuyoorum...sorun bölünmek isteyenlere e de hak verip kendi coğrafyalarında yaşmak isteyenlerle ayrılmaktır..ana baba evlat da ayrılıyor evden belli yaştan sonra kürtlerde ayrılabilir...haklarıdır...


mehmet alper IP: 85.98.156.xxx Tarih : 3.10.2009 15:02:10

kürtlere TÜRK demek bence TÜRK'lere yapılan büyük bir haksızlıktır.Hiçbir TÜRK yediği ekmeğe hıyanet içinde olmamış olmayacaktır da.Bu hain kürtler kesinlikle bizden değildir....bunu herkes böle bilsin ...biz TÜRK'ler artık bu hainler ile birlikte yaşamak istemiyoruz...tek çözüm bundan sonra budur...onlar kendi bölgesinde biz kendi bölgemizde...tarihi kürt bölgeleri bellidir..diyarbakır, van k.ırak üçgenine gitsinler..istanbulda, izmirde, adanada,mersinde hain olan kürtleri istemiyoruzzz...


kenan / IP: 87.64.42.xxx Tarih : 9.08.2010 17:00:02

Ibrahim gerger kardesimi destekliyorum nasil atalarmz kardesce sirtsirta sehit olduysa simdi de kardesce yasamamz lazım bu ulku sadece turkun degil ya da kurdun bu ulke laziyla arapiyla çerkez tatar kurtu macuruyla turkiyedir gavurlarin oyuna gelmeyin pkk diye kirletmeyin kurtleri pkk alevi kurtudur ermenidir yani kurtlugu kirleten soysuzlardir !!


mesut kaya IP: 78.186.70.xxx Tarih : 18.04.2010 09:45:03

biri  kalkıp kürt yok diyor biri kalkıp kürtler bizden değil öbürü kürtleri temzlemek gerek diyor. bu ayrımcılk ırkçlk olduktan sonra söylermisnz nasıl huzur içinde yaşayacağız? hem bunları söyleyip hemde ülke içinde mutluluk  isteyen ancak hayal kurmuş olur.lazıyla kürdyle türkyle çerkeziyle hepimz kardeşiz aynı vatanın  çocuklarıyız başkalarının oyununa gelmeyin gözünüzü açın. umarım bu sorunlar bir an önce geçerde  hepimiz  güven sevgi dolu bir hayatla yaşarız. herkese saygılar


ibrahim gerger IP: 88.226.254.xxx Tarih : 6.08.2010 14:48:45

sayın arkadaşım kürtler nemrudun soyundan geliyor diyerek neyi kastdiyorsun sen kimsin  kimin soyundan geliyorsun elinde bir kanıt bilmsel bir şey yokken nasıl böle konuşurusun bu memleketi bu hale getirenler senin gibi ne konuştugunu bilkmeyenler degilmi..lütfeen biraz sagduyulu olaalım artık bu memlekti çanakkalede sarkımaşta kocatepede nasıl atalarımız kardeşçe kanını döktuyse aynı şekilde bugun de kardeşe yaşayalım .bu memleket bu toptaklar ne kadar türklerinse en az okadar kürtlerindir de dilimize dinimize birbirimize saygı duyalım asırlardır yaşıyoruz bu topraklarda şimdi emperyalist güçlerin bizi bölmesine izin vermiyelim ve böyle konuşmalara girmeyelim buna zemin hazırlayanların farkında olalaım


elig sergiz IP: 81.213.201.xxx Tarih : 26.03.2010 21:40:37

peki siz biliyomusunuz ortada savaş yokken 15bin askerimiz neden boşu boşuna şehit olduğunu kimi kimin ülkesinden kovuyorlar burası türkiye ve türklerin ülkesi bu böyle kalacak kanımızın son damlasına kadar ülkemizi vermeyiz.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE!atatürk bu sözü bizlere demiş niye bize çünkü bizim kanımız asil türklerin soyundan sizin tarihiniz bile yokkkk.


turgut yavuz IP: 78.189.221.xxx Tarih : 26.10.2010 16:18:42

 kardeşlerim sizin sorununuz nedir? bu ülkenin yeterince düşmanı var ve onlar her an bu ülkeyi bölmek için ugrasıyorlar. şimdi sorarım size böyle konusarak onlardan farkınız kalmıyor. ne demek ya kürt ler bizden ayrılsın siz kimsinizde boyle konusuyorsunuz bu topraklar için onlarda savasmadı mi. bir türk kardesimin sahip oldugu tüm haklara kürt kardeşlerimde sahiptir...kürt türk kardeştir ayrım yapan kalleştir


turan dursun IP: 78.191.140.xxx Tarih : 5.12.2011 03:03:22

öncelikle selamün aleyküm bakın arkdaşlar aranızda kürt olmayıp kürdüm diyerek yorum yapan sahıslar var buna dair lütfen gerçekci olalım irademize sahip ve karşımızdakinin de bir can bir yürek olduğunu anlayabilelim kürt tarihi vardır evet ama bu tarih gizlenmiş ve tamamen silmek için çaba etmişlerdir biz asıllardır iç içe yaşıyoruz ama iç içe yaşadığımız için anlalaşamıyoruz bunun nnedeni iblisin ortaklığını yapan faşist düşüncelerdir kürt geçmişi gerçek bir geçmiştir ve bunu araştırmakta gerçeği anlamaktan kaçınan kişilikler var bu acı bir durum diyorlar ki kürtler kardeşimiz peki madem biz kardeştik neden kardeşinin dilini yasakladın ve özellikle bizim gibi insan olduğu için onu yok saydın sonra da kardeş diye söz edip kime inandırmak istiyorsun birileride diyor ki kürtler içimizde yaşamasın yoksa ben gider başka bir ülkenin vatandaşı olurum peki madem git ol ilgilendirmez sen kim oluyorsunda kürtleri kendinden uzak etme çabası içindesin yada fırsat arıyorsun yıllarcca evladıza en iyi kürt ölü kürt diye öğrettiniz sonra kürtler senin kardeşin değil diye sonra kürtün türke itaaat etmesi için bunu bizaat yaptırdınız ve yapmaya çalıştınız OYSA BİZİM İSTEDİĞİM SAMİMİ KARDEŞLİK ALLAH KATINDA ALLAHA LAİK BİRER KARDEŞ MÜSLÜMAN OLMAK İSTEDİM AMA ANA YURDUMUZDAN KARDEŞ DARBESİ ALDIK KARDEŞİMİZ KARDEŞİNİN DİLİNİ YSAKLADI YOKSAYDI benim bayrakla sorunum YOK ama bu devlet Osmanlı GİBİ BİR DEVLET YÖNETMEYİ BAŞARAMDI HEP FAŞİŞTLER YÖNETTİ BU ÜLKEYİ FAŞİŞTLER OLDUĞU VAKİTTE nasıl devam ettiği gibi devam edecek ALLAH C.C HAKTIR MUTLAK İNEDEN İBLİĞE HESAP SORULACAKTIR!!!
 


hasan çelik IP: 88.227.156.xxx Tarih : 14.02.2011 16:28:37

Rıfkı IP: 88.231.68.xxx Tarih : 01.10.2009 01:16:25sana diyorum. bir milletin diğer millet egemenliği altında yaşaması ne zamandır haysiyet ve şeref olmuştur o zaman türklerde haysiyet ve şeref içinde yaşamak istiyorsa başka bir milletin egemenliği altına girsinler


mehdi tunc IP: 85.98.47.xxx Tarih : 27.10.2011 21:19:29

ben 16 sene batıda çeşitli yerlerde yaşadım ve çeşitli insanlarla kürtluk hakında tartışmişiz.bunun  %90 ilk söylediklerin ve sorduğu soru kürt doguşu ve kokenı nerden gelmiş ve kaçıncı tarihten ortaya cıkmış ve tarıhınız nedir. gerçekten ben bu konuyu bu tarihi cok kişilere sormüşüm fakat hic birinde cevap almamailiş.Eğer biz bir ırksa ayrı bir halksa bu net bir şekilde bilinmek  gerek ve olması gerek.internete 'de çok araştırmişim ama bu konuyla iligili bir turlu cevabımı alamamişim.dünyanın en güzel ve en zengin topraklara sahibiz.keşke bu gün bu ırkcı ve bu savaş olmasaydı her ulke gibi bizde barış ve kardeşlik içersınde yasaydık.) ( ama göriyorumki biz cok tas kafalı bir halkız turk ve kurt her ikisi bir turlu barısamadılar ve anlasamadılar.ve barışı saglıyamadılar.demeki her iki tarafta anlaişları kıtdır ve demokratlı bir yapıya sahip degiliz. bir çok ulkeler var barışı sagladılar ama bu iki halk bir turlu sagliyamadılar bu kadarmı cahil bir miletız her gün  kan dokuliyor her gün bu toprakların genclerı oldüliyor biri çıkıpta yeter atık sorun ve istekler neyse konusalım anlasalım ve bu ölume son verelim. gerçekten bu durumları göruiyorum kanım duriyor yasamakta gücluk çekiyorum.


a karaer IP: 85.101.123.xxx Tarih : 3.06.2011 15:33:14

yılarca sen tut insanların ana yurdunda konuştuğu dili yasakla  ulkuculuk adı altında ırkçılık yap  senin tarihin kulturun yok de  daha ileri git sen aslında turksun de hiç   bir benzerlik olmamasına rağmen  dini dahi biri bektaşi hanifi diyeriise   şafii ve ehli-hak   yani   alewi    sonra çık  vatan haini de helel olsun yuh kimin vatan haini olduğu ortada ama  tarih size   hesap soracak  muhamed mustafa   dahi size  şefaat getirmiyecek   siz kaf dağına surgun olacaksınız   ne cenet necehenem kabul edecek  çunku zebanisiniz  lafım  ırklara  yönelik deil bağnazlaradır.


zehra aydın IP: 78.162.206.xxx Tarih : 10.12.2011 01:15:18

ben kürt degilim ama kürt de olabilirdim bundan 10 yıl önce sorsanız kürtler hakında ne düşündügümü hepsini yoketmeli derdim büyük ihtimal! oysa şimdi bana ögretilenler bana dayatıların dışında bunlarda insan bakalım ne istiyorlar neden böyle kin ve nefret dolular hangi etkiye nasıl tepki gösteriyorlar,neden (hepsi olmasada)şiddete başvurdular mneden çogunlugu kendi kökeninden kişileri öldürerek haklılıklarını haksızlıkla çözmeye çalışıyorlar ?Ben artık nedenleri araştıryorum asmalı kesmeli yoketmeli vb.bu gibi söylemlerin ancak kin tohuumlarını filizlendirdigini gördük ve görmeyede devam ediyoruz ...Ortada bir sonuç varsa birde başlangıç vardır.Sonuç hoş görünmüyorsa nedenini başlangıçta yada gelişmelerde aramak lazım,bu sebeple herkes kürt, türk  artık şapkayı önüne koyup düşünmeye başlamalı Türk kardeşlerim kendine sormalı ben nerde ne zaman hata yaptımdiye!kürt kardeşlerimde sormalıki bana bir hata yapıldıysa asıl sorumlular kimler Ben kimden,nasıl hesap soruyorum diye çözümler bu soruların sorulup cevaplanmasıyla hallolur saygılarımla


gulkoru IP: 188.38.50.xxx Tarih : 21.03.2011 20:49:36

bu topraklarda yaşayan kaç kişi köklerinden haberdardır?bizi biz yapan insanca duygularımız olmalı.bugün amerikada farklı ırktan milyonlarca insan yaşıyor,şu ana kadar amrikan bayrağını asılı olduğu yerden indirmeye çalışana yada kendi dillerinde eğitim isteyenini duymadık,amerikalıların kızılderililere ve zencilere yaptığını düşününce toprağın asıl sahibi olmalarına rağmen kızılderililerin toprak istiyoruz dye devletle pazarlık yaptığını göremedik.hangi ırktan gelirsek gelelim devletimiz  vatandaşlarına hak tanıma konusunda hiçbir dönem ayrıcalık yapmamıştır okumak isteyen okutulmuş hasta olan tedavi edilmiş siyasete atılmak isteyen atılmıştır bundan ötesi ne olabilirki?ben bilmiyorum bilen anlatsın


yakup erten IP: 81.214.5.xxx Tarih : 8.11.2011 17:01:23

eğer kürtlerin nemrut soyundan olduklarını söylöyorsanız nemrut ta hz. ibrahimin kavmindendir niye kimse kürtlerin hz. ibrahimin soyundan olduklarını söylemeye cesaret edemiyor

 


Zeyneddin ide IP: 85.105.213.xxx Tarih : 23.02.2011 21:12:54

Sevgili yorum yapan kerdeşlerim ben bir kürt olarak sizden ve sizin gibilerden utanıyorum..neden bu fitne fesat ayrımcılık başladı neden birbirimizi irdeliyoruz.. bırakalım bunları ben devletimden ve kürt olduğumdan gurur duyuyorum. kürdün yaşadığı topraklar kürdistan olsun lazınkide lazistan olsun ne farkeden ama daima barış dostluk kardeşlik sevgi kalsın devletimiz var olsun. benim için farketmez devletimin adı tc olmuş krdstn olmuş hiç önemli değil önemli olan osmanlı gibi dünyaya hakim olmaktır. bu toprakları parçalamak isteğen din düşmanlarına fırsat vermeyelim bunlar bir plandır hala anlayamadınızmı .. pkk dediğin it sürüsü ermeni uşaklarının bizim genç kardeşlerimizi kandırıp onları din ırk aile sevgisi ve her türlü insanlıktan arındırp dağlara çıkarmasıdır. ben kürdün gurur duyuyorum ırkçılardan ve pkk dan nefret ediyorum yaşasın T:C...


SEVCAN TEKER IP: 188.38.196.xxx Tarih : 3.02.2011 04:36:58

KARDEŞİM BU KÜRT TÜRK SORUNU NU NE KADAR DA BÜYÜTMÜŞSÜNÜZ BU VATAN İÇİN TÜRKÜN DE KÜRDÜN DE HEM EVLAT KAYBI  HEM ANA YÜREĞİ YANMIŞTIR ÖNEMLİ OLAN TÜRKLÜK KÜRTLÜK DEGİL MÜSLÜMAN OLMAKTIR İSMET İNÖNÜ KÜRTÜ ATAMIZDA TÜRKTÜ İLĞİNÇ OLAN NE BİLİYOR MUSUNUZ AYNI EKMEĞİ PAYLAŞAN İKİ DOST TU SAVAŞTADA BERABERLERDİ ATAYA ÇOK SAYGI DUYUYORSANIZ SİZDE ARANIZDA KARDEŞ OLMAYI ÖĞRENİN BENDE BİR KÜRT ASILLI TÜRK VATANDAŞIYIM BEN IRKÇILIK AYRIMCILIK YAPANI SEVMEM İNSANLIK BÖYLE OLMAZ BU BİLİNÇSİZCE TOPLUMA AYAK UYDURMAYALIM HAYAT KÜRTLÜK TÜRKLÜK TEN İBARET DEĞİL İNSAN OLMAKTAN İBARETTİR SAYGILARIMLA SEVCAN


Erdogan KIVANÇ IP: 88.247.104.xxx Tarih : 28.09.2011 14:07:16

Arkadaşlar bence türk olmuşssun kürt olmuşsun laz olmuşsun vs. bir önemi yok, kendini ne hissettiğin önemli. Mesala bizim ailede bir tartışma var.Kökenimiz ne diye. Kimisi diyor. Dedelerimiz mersine urfa viranşehirden göç etmiş, kimi diyor biz mersinin yerlisiyiz,yörüğüz, kimi diyor biz arabız. Bunu öğrenmenin pek mümkünatı yok bence. Çünkü o kadar iç içe geçmiş bir milletiz ki köklerimiz bir olmuş artık,birbirimizden ayırt edilemiyoruz. Çok şükür bu topraklarda yaşadığım için kendimi şanslı hissediyorum ve bu vatanı çok seviyorum.En önemlisi de bence bu arkadaşlar. 


eylemeris IP: 84.63.233.xxx Tarih : 7.10.2011 21:32:33

sözüm sadece kenan beye en son kurdugu cümlede pkk alevi felan demisiniz bir aciklama rice edecem ne demek istediyinizi...


ferhat demir IP: 78.184.199.xxx Tarih : 13.02.2012 00:17:24

türküm doğruyum çalışkanım diyor türküm diyen arkadaşlar ben kürt üm daha doğru daha çalışkanım.diyorum o zaman...bütün kürtleri dağa çıkan pkk ile bir tutarsanız insan gibi ekmeğine işine gücüne çoluk çocuğuna bakmak için hayata karşı mücadele eden kürt kardeşlerimiz de eline silah alsın sıksın türke bunumu istıyorsunuz .cengiz keskin ben kürdüm sen kimsinki T.C. VATANDAŞIYIM  BUNUNLADA GURUR DUYUYORUM bende senin gibi  türk kürt  ayıran zihniyetli biriyle aynı ülkede yaşamaktan iğrenirim  o yüzden  madem öyle bas gitt başka ülkeye yada ahmak gibi dağa nerde olursan ol kim olursan ol bir kaç kişi ye bütün kişileri yakma adam ol adam. 


mehmet doğan IP: 213.43.80.xxx Tarih : 7.10.2012 18:42:07

tarihi utandırmayın zürriyetimiz değişmez çünkü kanımız hala eskidir değişmez bizden melez olmaz çünkü kökümüz geniş tarihimiz en eski olandır taaa hz .ibrahim aleyhisselama dayanır   buyüzden hiçbirzaman bir devlet kurmaktan yana olmadık  neye inanırsanız inanın bir arada yaşamasını bilen tek ırkız paylaşmayı ve huzura ortak bi  yol kurmayı bizden öğrenen kavimler şimdi kendilerine biz medeniydik zaten diyorlar tarihiniz kadar konuşalım.


mustafa öztürk IP: 188.22.109.xxx Tarih : 11.02.2012 01:28:25

herkese slm buradan ben yurt disinda ikamet  eden kürt asilli türküm sitede irkci yorum yapan her iki tarafada bakin ne hale gelmisiz yorumlarimizda  taraf diye yorum yapiyoruz bu irkci yorum yapan arkadaslara hangi taraftan olursa olsun türk  kürt o arkadaslara kendimce biseyler diyecem.

firavunu kalmadi yezidisi kalmadi sadece sunu diyecem o en iyi müslümanim deyip gecinen arkadaslar 4 hak kitaptan birini inkar edersek allaha sirk kosmus oluyoruz yani allahin kitaplarina inanmamis oluyoruz  ilk insanlar hazreti adem ve havva olduguna göre inaniyorsak elhamdüllülah ben inaniyorum varin siz  her iki tarafin soyunu sopunu kimlerden geldigini kimlerin nesli oldugumuzu siz hesaplayin.

gelin bu güzel vatani hep birlikte daha ileriye götürelim devletlerin bir resmi dili olur ama bundan 30 sene önce  7-8 yasina gelmis bir cocugun tek kelime türkce bilmedigi halde ilk okula basladiginda karsisinda degisik hic duymadigi bir dilli konusan birinin cikmasini siz hesaplayin  ben bunu bire bir yasadim ögretmen 5 i tarif edin dediginde yere baktim biliyormusunuz siz varin hesaplayin ne kadar öz güven olur ne kadar basarili olur basarili olanlar var tabi istisnalar kaieleri bozmaz birbirimizin örfünden geleneginden dilinden korkmayalim bunlar bu ülkenin güzellileri dünyada cok örnegi var isvicre 3 dil kanada 2 dil v.s daha örnekleri var.herkese slm sevgi kucaklasma zamani kenetlenelm lütfennnnn 


Fuat A. IP: 142.204.75.xxx Tarih : 5.11.2012 18:01:12

Merhaba tum irkcilar ve din kardeslerim.

Ben su an Amerikadayim, neden diye sorarsaniz, boyle bir irkci memlekete calismaksa ben Hiristiyalarin yasadigi bir ulkeden calisir ve bur birey olarak bu melekete faydam dokutur.

Asirlar boyu bitmiyen kavganiz bitmedi, aynen Israel ve Filistin ulkelerine donustunuz. Herkes ne istiyor???

Mademki bir demokrasi ulkesidir turkiye bir oylama yapsinlar bakalim gorelim, bir ulkenin yuzde otuzu yada fazla kimbilir, olursa onlarin yasamak istedikleri ortami uretmekleri sarttir. Simdi millet gelipde ben turkum ben kurtleri istemiyorum demesin, cunku emin olun bizde sizin gibi irkcilari istemiyoruz!! Hayat tecrubemde hic bir turk arkadasim irkci degildi ama biliyorumki bazilari var kurtlerden nevret ediyorlar, sanmasinlarki tek nefretilen kurtler, cunku biz bize yapilan hic bir haksiligi unutmayiz. Saygilarla.


mehmet IP: 95.0.52.xxx Tarih : 8.10.2012 14:17:47

SLM İL ÖNCE ŞUNU BELİRTMEK İSTİYERİM KÜRT KELİMESİNE İLK OLARAK 15.YY DA OSMANLI ARŞİVLERİNDE KÜRT AŞİRETLERİ OLARAK GEÇER,ÖRNEK KARAKEÇİLER ,TÜRKLER 1040 DA ANADOLUYA GELDİKLERİDNE KÜRT İSİMLİ BİR KAVİM YOKTU,KÜRTLERİN YAŞADIĞI BÖLGEDE ERMENİLER,ARAPLAR VE İRANLILAR VARDI.NASIL Kİ AVARLAR ,MACARLAR,BULGARLAR OĞUZLRIN BİR BOYUYSA TÜRKLER VE KÜRTLERDE AYRI BİR OĞUZ BOYUDUR.YARICA 1. DÜNYA SAVAŞINDA DİĞER KAVİMLERE MENSUP TOPLULUKLAR İSYAN EDEREK OSMANLIDAN AYRILMIŞLARDI.KALANLARDA TÜRK OLDUKLARINI KABUL EDİP BU DEVLELETİ KURDULAR.KÜRTLER AYRI BİR KAVİM OLSALARDI, O ZAMANLAR AYRILIRLARDI.


havin nas IP: 46.106.136.xxx Tarih : 15.03.2012 20:21:50

Şuan okuduğum bütün yorumlara bakıyorumda çok zor bu ülkede sevgi huzur pek yakın gözükmüyor. Halbuki hepimiz Adem in çocuklarıyız bu kadar ön yaklaşım soykırım nerden geliyor anlamıyorum şuan tabikide  bu ülke uğruna savaşırken dedelerimizin nasıl bir birliktele savaştıklarını bilmeden konuşup birbirimize hakaretler sunup şu şöyle bu böyle diye yorum yapıyoruz Ama yapmamız gereken tek bişey var oda ortak bir çözüm, mutlu bir yol sergileyip bu kanı ve gözyaşlarını dindirmektir . 


tekin yeşilgül IP: 78.186.95.xxx Tarih : 2.03.2012 07:58:11

elig sergiz kardeşimize sadece şunu diyorum bunu bil ki türk kürt ayrımı diye bişey yoktur. o savaşta benim kürt  dedemde  senin türk deden beraber savaşmış yani sadece o tarih sizlerin tek değil.


ismail IP: 141.196.149.xxx Tarih : 26.02.2012 19:19:06

kürt,türk,ahmetoglu,mehmetoglu,laz gibi lakaplardan kaynaklanan birçok insanlık suçu halen dünyada devam etmektedir bana göre hepsi çıkar amaçları için ortaya atılmıştır yazık çok yazık benim için sadece insanlık önemlidir bunu anlamak için insan olmak yeterlidir.


ertaç eral IP: 176.238.198.xxx Tarih : 9.09.2012 20:50:37

sevgili arkadaşlar  öncelikle şunu belirtmek istiyorum ben bir kürdüm ve t.c cumhuriyetinin vatandaşıyım .. şimdi size  soruyorum m. öncesine dayanan bir tarihi nasıl inkar ediyorsunuz ve ayrıca selçuklu iparatorluğuyla ve ospanlı iparatorluğu ile yüz yılarca hiç sorunsuz yaşıyan kürtler nasıl oluyorda 70 80 yılık bir cumhuriyet tarihinde  yaşıyamıyorlar??  bölücülükten ırkçılıktan bahsediyoruz bunu önce bizim sağlamamız lazım yani önce bit kendimizle empati yapmalıyız daha sonra diğer insanları eleştirmeliyiz ben bir  KÜRT  olarak diyorum ki bir kürt IRKÇISINA karşı ben bir TÜRKÜM bir türk  ırkçısına karşıda  BEN BİR KÜRDÜM..??  bilmem anlata bildimmi sizlere derdimi arkadaşlar  .. gelin el ele verelim tıpkı selçuklu osmanlı kurtuluş savaşında olduğu gibi el ele verelim dilimizde  ALLAH ALLAH  hep beraber yürüyelim eperyalistlerin faşistlerin üsütüne...


Timuçin tur IP: 95.14.242.xxx Tarih : 4.01.2012 19:25:42

Dünyada çeşitli ırklar yaşadığı bir gerçektir.Kutsal kitabımızda Allah "Biz insanları kavim kavim yarattık"der.Burada bu gerçekten hareket edersek tüm kavimlere saygı göstermek Allhın emridir.ANCAK ŞUDA BİR GERÇEKTİRKİ KÜRTLER BİR IRK DEĞİLDİR.Bu bilimsel bir gerçektir.Bir ırk/kavim olmanın hiç bir özelliğini taşımamaktadırlar.  Peki ne yapacağız bunları melez oldukları için yokmu edeceğiz.İnsan yerine koymayacakmıyız?  Burada önemli olan Kendisine Kürt diyen insanları yargılamak değildir.Kalleş ve hainlere karşı ortak tavır takınmaktır.Şu an dünya üzerinde dağınık şekilde yaşayan bu topluluk sadece Türkiyede özgürce yaşayabilmekte,siyaset yapabilmekte,devleti yönetmekte,Türklerle eşit haklarda yaşayabilmektedirler.Bunu zaten Türk milletinin ırkçı olmayan genetik yapıları sayesinde Türkler kendilerine seve seve vermiştir.Bir takım haksızlıklar olmamışmıdır.OLMUŞTUR.Ama Türklerede olmuştur.Bu haksızlıklar şu an yoktur ,bizde vatanın ortağıyız diyen kürtler Türklerle beraber hareket ederek hatta Türklerden daha fazla çaba göstererek Kendi topluluklarından olduğunu ileri süren BU HAİNLERE KALLEŞLERE KARŞI TAVIR ALMALIDIR.Kardeşsek bu böyle olmalıdır.Ben karışmıyorum benim keyfim bozulmasın düşüncesi ile bu işler olmaz.En azından etrafınızda kardeşliğimiz samimiyetle vurgulanmalı,cıvarda bu tip hainler varsa doğru yola getirmeye çalışılmalı,daha olmadı güvenlik güçlerine haber verilmelidir  .Unutmayın  emperyalistlerin gerçek amacı BÖL,PARÇALA YÖNETTİR.Buna alet olmak bir yana engel olmalıyız.Unutmayın SANDAL BATARSA HEP BERABER SUYA.Herkese saygılar sunarım


Gunay aydin IP: 94.209.124.xxx Tarih : 30.11.2012 14:12:51

 oncelikle  burda herkese tesekkur ediyorum seviyeli bir sekilde yorumlarini yaptiklari icin.ben bir kurt olarak bu sekilde tartisarak herseyin daha guzel olacagina inaniyorum. bundan 20 yil once kurtce nin yasak oldugu ve kurtlerin yok sayildigi bir ulkede eger bu tartismalar yapiliyorsa 20 sene sonra kurdistanin kurulacagindan hic suphem yok.bence herkes vicdanina el koysun tukler kendilerini kurtlerin yerine koysun ve kurtlerde turklerin yerine koysun o zaman hersey daha guzel olacaktir.2000 li yillara kadar turk kardeslerimiz kurtleri sadece o donemin tv kanallarinda ,o donemin yaptigi propagandalarla tanidilar  eger ogretmen arkadasimiz gibi o bolgede gorev yapsaydilar boyle dusunmezlerdi.bugun Turkler nasil filistin icin mucadele veriyorlarsa ellerini vicdanlarina koyarlarsa  Kurt halki icinde o sekilde mucadele ederler.inkar bu ulkede hicbirseyi cozmez yanlizca yoksulluk ve savasi azdirir.  ROJBAS


kazım IP: 88.227.146.xxx Tarih : 7.10.2012 22:16:34

 MEHMET ALPER BEYE KATILIYORUM  HER GÜN İNSANLAR ÖLÜYOR ASKERİMİZ VATANDAŞIMIZ NEDEN   BAZI KÜRTLERİN BİRLİKTE YASAMAK  İSTEMEMESİ   ÇOĞUNLUĞU  HERİLDE TAŞKINLIK YAPIYORLAR DOĞUDAKİ   DEVLET GÖREVLİLERİNE   GÜVENLİK GÜÇLERİNE SALDIRIYORLAR BASKA ÜLKENİN KÜRTÜMÜ YOKSA GAVURUMU BELLİ DEĞİL BAHOZ BUNA BENZER İSİMLERLE BİR OLUP KENDİ ÜLKELERİNE ASİ OLUYORLAR SANKİ O TÜRKİYEYE SALDIRAN   GAVUR KÖKENLİ BAŞKA ÜLKENİN KÜRTLERİ    KÜRT DEĞİLDE TAM OLARAKDA  O AİLESİNİN YASADIĞI SURİYE İRAN IRAK DEVLETLERİNDE NİYE TERÖR ESTİREMİYORLAR GELİYORLAR   TÜRKİYEDE  YASAYAN TÜRK VATANDAŞI OLAN  KÜRTLERİ KULLANIYORLAR TÜRKİYENİN GELİŞP GÜÇLÜ OLMAMASİÇİN     O BAHOZ ERDAL GİBİLARIN PEŞİNDEN GİDEN  KENDİ ÜLKESİNE HAİNLİK YAPAN KÜRTLER CEHENNEME GİDEBİLİR AMA    KENDİ KENDİMİZİ YÖNETMEK İSTİYORUZ  DİYENDE HAKKARİ ŞIRNAK GİBİ YERLERDE YASAYAN ÜLKESİNİ KURAR DEVLET MÜSADE EDER AMA PEKDE BATIDAN BEN KÜRT OLSAM GİTMEM ORALAR SORUNLU BÖLGE   GİTMEK İSTEMEYEN KARDEŞİMİZDİR BERABER YASARIZ  TERÖR ESTİREN BASKA ÜLKELER KARSINDA TÜRKİYEYİ ZAYIF DÜŞÜRMEK İSTEYEN CEHHENNEME GİDEBİLİR AYRI YASAMAK İSTEYENDE EĞER KURULURSA KENDİ ÜLKESİ KÜRDİSTANDA YASAYABİLİR TABİ YASATIRLARSA  ORDAKİ SINIRDAKİ İKİ YÜZLÜ DEVLETLER NE DOST NE DÜŞMAN OLDUĞU BELLİ OLMAYAN  ZATEN NE GELİYORSA TÜRKİYENİN BASINA  BU İKİ YÜZLÜ SINIR KOMŞILARINDAN GELİYOR NE DOST OLDUĞU BELLİ NE DÜŞMAN   BOL BOL BÖYLE YAPMAKLA  BATI EMPERYALİZMİNİ AMERİKAYI RAHAT ETTİRİYOR BİZ BOL BOL BGELECEK NEİLİDE BİRBİRLERİNDEN UZAKLAŞTIRIYORUZŞÖYLE BİR BAKIN    HIRİSTİYAN ALEMİNDE HİÇ SAVAŞAN VARMI  VE MÜSLÜMAN BİR DEVLETE HIRİSTİYAN BİR DEVLETİ ZDİREN VARMI BİZDE BİR OLALIM GÜÇLÜOLALIM TABİ HAYELDE  HATIRLATAYIM DEDİM NASIL BİRLİK OLUNCA GÜÇLÜ OLUNDUĞUNU.


ali can IP: 88.229.14.xxx Tarih : 4.01.2013 21:41:21

''herkese bu ülked ki otuzbeş milyon Kürt ten biri olarak sevgi ve selamlar kendi dilimde slav.önce rıfkı ya soralım nemrud kürd olabilir ama sümerlerde kürt tü yani peygamberimiz s.a.s. nin ataları da sümerleren geliyor deniliyor.o zaman ne olacak nede kürtlerin tarihininin yaklaşık 10 yıl olduğunu kabul etmiyosunuz türklerden önce var oldukları anlaşılacak diye mi korkuyosunuz bu korkularla yaşayn bir halk nasıl ilerler...evet kürtler sandığınızdan daha eski bir ulus ve zengin ve iyi...tekrar sevgi ve saygılarımla bilmede konuşmak boş tencere gibidir...'' yazmış kadir arkdaşımız..hocam bende senin gibi kürtlerin tarihinin 10 yıl olduğunu düşünenlerdenim:P

şaka bi yana son zamanlarda kürtlere 10 küsür bin yıl ömür biçen kürt arkadaşlara sesleniyorum aynen mu uygarlığını hz ademi türk yapanlar kadar komiksiniz
 


serkan IP: 88.227.187.xxx Tarih : 22.04.2013 01:12:45

yaşa selçuklu şu beyni hainlikle yık0anmış bazı nankör bu ülkenin ekmeğini yiyip Alparslanın bu bölgeyi fethetmekle kişilik kazanmış insan yerine konulmuş  adamların gözü bir olalım devleti kendimizi zenginleştirelim hepimiz bu devletin çocukları ve yurttasıyız   kaçak elektrik teröristlik hep bunlarda halada haklı olmaya çalışırlar şeriat kanunu olacak al sana haklısın çaldımı elektrik hırsızlık kes bir yerini asilikmi yapıyor as gitsin sanki durdukça düzelecekmi daha  ne zaralı huy var onun peşinde le0r  iyi olana kaçak kullanmayana ülkesine bütün türkeyedeki ırklara saygı sevgi kardeşlik içinde yasayan yurttasıma ermeni kürt türk farketmez hepsi benim gibi    türkiye vatandasıdır öbür hainler    vatansızdır çadır grup sınıragitseler daha iyi hasin nankör insanın dürüst vatandasın bu masum vatan topraklarında işi yok  gözümüze gözükmesin     insanım diye bu dünyada gezmesin .


bülent durgun IP: 78.184.50.xxx Tarih : 10.05.2013 22:29:32

 arkadaşlar aklınızı başınıza alın ya siz nasıl insanlarsınız. biz her şeyden önce elhamdulillah müslümanı nedir bu kin bende kürdüm ama bşizim sülalemiz hepsi doğuda askerdi ne için sizin burda sanal ortamda abuk subuk konuşmalarınız içinmi bilgi sayarın başında oturup yorum yazmak basit.hiç kimse kimin ne yaşadığını bilemez.benim lafım cengize ve onun gibi düşünenlere hala aklınızı başınıza amadınız ve ayrımcılık yapıyorsunuz benim atalarımda çanakkalede şehit düştü.osmanlılar viyanaya kuşatmaya iderken kürt süvarileri bu toprakları iranlılardan korudu.sizde kalkmış hala kürtlük türklük kavgasına girmişsiniz.aklınızı başınıza alın biz müslümanız ve kardeşiz aksini düşünen müslüman değildir.


h.ertugrul IP: 88.231.133.xxx Tarih : 12.05.2013 21:58:02

 Ülkemizde yaşamakta olan bir kişinin "ben kürtüm, lazım, çerkezim, zazayım" demesi benim açımdan sakıncası olmayan bir durumdur. Bu gruplarla biz Türkler yüzyıllardın beraberce kardeşçe yaşıyoruz, komşuyuz, kız alıp kız vermişiz, beraber savaşıp, beraber şehit gazi olmuşuz. Ancak kişi eğer "ben PKK'lıyım" diyorsa, işte o zaman bu kişiyle bitmek tükenmek bilmez bir sorunlar başlamıştır. Çünkü PKK marksist, leninist, komünist, ateist, sadist, uyuşturucu ve silah kaçakçısı, insan taciri, mafya, elektrik hırsızı, vergi kaçakçısı ve daha sayamadığım bir çok kötülüğü üzerinde taşıyan bir örgüt ve bu tür temayülleri benimseyen kişilere kucak açan bir yasa dışı oluşumdur. 

Kişinin nesebinin ne olduğu önemsizdir. Çünkü bir dönem Hz. Ömer'de inanmayan bir müşrikti. Ne zaman inandı, doğruyu buldu, sorunlar temelinden yok oldu. Burada tartışılması gereken köken değil, şimdiki halde ne fikirde olup; destekleyen mi, yoksa bölen, ayrıştıran mı olduğudur. Birçok Ermeni ve gayrimüslim tanıdığım, arkadaşım olmuştur. Hepsi de benden daha fazla memleketine, devletine sahip, bütünleştirici kişilerdi. "T.C' yi kabul etmiyorum, sınırları, bayrağı, İstiklal Marşını, başkenti, cumhuriyet yönetimini tartışalım, yenileyelim, değiştirelim, herkes kendi parlementosunu kursun, kendi kanununu çıkarsın, kendi bayrağını dalgalandırsın" diyen kişilerle bir T.C. vatandaşı olarak benim sorunum vardır. "Bayrak inmeyecek, ezan dinmeyecek" diyen benim gibi milyonlar bu zamana kadar nasıl şehit oldu, oğlunu şehit verdiyse, bundan sonra da aynen bu korumacılığa devam edecektir.

Doğanın kanunu maalesef işte bu. Kazanırsam kanun ben, kaybedersem kanun sen olursun.


medih Öztemel IP: 94.54.131.xxx Tarih : 3.12.2013 03:49:04

 Helal olsun ve keşke bu topraklarda türküm diyen herkes senin gibi düşünse


Selçuklu IP: 78.170.146.xxx Tarih : 20.04.2013 18:01:47

Doğubeyazıtlı kişiye:Kürtler evet doğrudur ortadoğunun kadim halkıdır ama;senin sahiplendiğin diyarbakır,antep,van,batman,urfa buralarda senin ataların daha önceden yoktu.Türkler batıya fetihler yaptıkça hiristiyanların çok olduğu bu bölgelere arkadan arkadan sızdınız ve ermeni ,rumların,süryanilerin topraklarına ortak oldunuz.Ermeni katliamlarında baş rol alan kürtler sonrada onların mallarına çökmüşlerdir.Sizin asıl topraklarınız kuzey doğu anadolunun bir kısmı  asıl çoğuda kuzey ırak ve irandadır.Orta asyadan gelen barbar Türkler dediğiniz milletin ilerlemelerini fırsat bilip antep diyarbakır van urfa batman mardin gibi yerlere sızmışsınızdır.Asıl demokrasi ve hakkın verilmesi için sizin buralardan gidip hakkını yediğiniz hiristiyan toplumların geri gelmesi lazım.Türkler İstanbul u ,Egeyi,akdenizi trakyayı alırken kürtler yanlarında değildi  ve barbar dedikleri Türklerin sırtına binip buralara yerleşmişlerdir.Ayrıca kurtuluş savaşında ölen türk sayısı kürtlerden kat kat fazladır,çanakkale savaşlarındada durum böyledir.Kürtler en son ihanetlerinide zamanında uşaklığını yaptıkları ve onlardan güç alarak sağa sola saldırdıkları suriye deki Esat rejiminide yapmışlardır.Bir örnek daha Marksis ve leninist olduğunu söyleyen PKK da yine kılasik kürt hainliği yaparak ideolojik açıdan beslendiği Rusya ya ihanet edip emperyalist ABD ve israille işlerini yürütmektedir.


metin sarihan IP: 176.219.167.xxx Tarih : 6.12.2013 19:10:51

 merhaba arkadaslar oncelikle sunu soyleyeyim her milletin iyiside var kotusude benim atalarim nereden geldi bilmiyorum trabzonluyum  ama turkum diyorum cunku turk olmayi benimsedim  kurt halkininda kokeni tam belli degil biraz kitap okumuslugum var kurt olarak bi kavim okumadim ama onlarda kurt olmayi benimsemis bu degismez  belki onlarda turktur cunku benim kanatimce dunya nufusunun yaridan cogunda turk kani var avrupanin bile yarisi turk kokenli sayilir neyse mesele o degil mesele bu ulke turklerle kurtlerle  dusman elinden kurtarildi onemli olan bazi guclerin agzina uyup kardes kardesi vurarak uzerek bu ulkeyi bolmeyelim adamlarin zorla alamadigi bu topraklari kolaylikla vermeyelim ben bu ulkeyi o emperyalist guclere satmaya kalkan turk e de kurt  hanki millet ten iolursa olsun vatananina hainlik edene lanet okuyorum  yazik gunah  gercegi gormek isteyen canakkaleye gitsin kurtu turku hepsi butun gercek orada  kimse uc bes tane vatan haini icin kimseyi gotulemesin bos konusmaya gerek yok bisey bilmiyorsaniz susun bileni dinleyin  evet canakkalede olenlerin hepsi  turk olmadigi gibi askerde bkk kursunuyla olenlerin de hepsi turk degil ne yazikki  maalesef bu ulkeye o kadar iddiali bi oyun oynandiki kardesi kardese komsuyu komsuya vurdurdular ama neden se bunlar hep insanlara kurtu turk turku kurt vurdu diye yansidi oysa bunlarin hepsine bazi para mevgi icin onurunu serefini namusunu haysiyetini satan kurt ve turkum diyen ama ozunde serefsiz ne itugu belli olmayan insan musvetteleri sebep oldu   sizde bu oyunlara inanip insanlara toplu olarak boyle muamele yapmayin 


aslı IP: 176.219.143.xxx Tarih : 2.10.2013 09:29:16

Bazıları Kürtler nemrud soyundan falan diyor.onları öldürmek lazım gibisinden laflar ediyorlar.onlara sadece şunu söylemek istiyorum.ulkede savaş falan yokken 15 bin asker öldü fakat ölen her asker Türk değildi bunun yarıya yakını kürttü.hiç kimse bunun farkında değil.faekında olanlarda işlerine gelmediği için seslerini çıkarmıyolar.bende kürdüm ve 18 yıldır burada yaşıyorum.ve bu konuyla ilgili ilk defa bir yorumda bulunmama rağmen sadece Kürt olduğum için birçok sorunla karşılaştım ve birçok ortamda dışlandım.ama bende bu ülkede yaşıyorum ve yarın bir gün iş sahibi olursam Türkiye Cumhuriyetine hizmet edeceğim.Türklere değil.şu ırkçılığa bir son verin artık.bu ülkedeki bir çok Kürt, Türklerden daha fazla Türkiye Cumhuriyetine sahip çıkıyor.


doğubeyazıtlı IP: 176.55.56.xxx Tarih : 9.01.2013 00:05:05

 burda kendini akılli sanan sivri zekalılara sesleniyorum yıllardır ermeni ermeni diyorsunuz yahu şimdi ermeniler bizim ne kürtlerle nede türklerle alakamız var bunler ikidebir niye kürtlere ermenisiniz diyorlar  kürtler o kadar orjinal bir millet ki siz daha orta asyadan gelmeden binlerce yildir burdaydi yillardir o yalan tarih kitaplarinda adi gecen türk olarak bize daha dogrusu size yutturulan bilmem faimiler eyyubiler büveyhogullari bunlar gercek olarak kürttürler iste buda kürtlerin nedenli saf irk oldugunu gösteriyor siz kendinize bakin siz gercekten saf irkmisiniz bu ülkede gercek türk sayisi ancak bes milyon türk var buda türkmenlerdir oda sözde ben türkum diyenlerin icinde erimistir yada asimile olmuslardir zaten türkmenler irkci degillerdir bu irkciligi yapan sözde ben türkum diyen rumlar bosnaklar bulgarlar yahudilerdir asil siz rumsunuz arnavutsunuz gercek türler bes milyon lafida inaninki misilleme olsun milliyetcilik olsun söylemiyorum yapilan arastirmalar var genetik calismalar var gizli oarak genetik olarak yüzaltmisbin kisi genetik tahlil yaptirmis bunlarin yüzde sekseni türk cikmamis kimi rum kimi yahudi kimi arnavut kimi arap cikiyor tabi bunlari yaptiranlar turkum diyenlerdir mesela izmir bursa edirne afyon gibi sehirlerde zamaninda cok rum vardi bu sehirler rum kökenlidir okadar kurtleri asagiliyorsunuz zamaninda sizden önce bu topraklarda kurulan med imparatorlugu urartu imparatorlugu mitanni devleti commagene kralligi mervani beyligi kasiler olan kurtler mi ermeni yoksa siz mi rumsunuz eskiden talarimiz türklerden rom diye bahsederlerdi yani rum bu irkciligi artik birakin herkesi turk herseyi turklestiriyorsunuz


emrah tepeli IP: 78.162.4.xxx Tarih : 14.09.2013 18:05:59

Ya hoca güzel demiş te biri diyo nemrut soyu biri diyo hayin hiç kendinize soyunuza bktnızmı ki kürtlerin hz ibrahim soyundan geldigi rivayeti var duydun mu nemrutçu insana şeref lazım kim olursan ol şeref lazım ayrımcılara sesleniyorm


Necmettin Karaerkek IP: 141.196.6.xxx Tarih : 27.09.2013 18:05:46

Değerli kardeşlerim.Beş yıldır sürdürdüğünüz tartışmayı buğün okudum.Yazılarınızı samimi,yürekten bulduğum için katkıda bulunmak istiyorum.

Yüzyıllardır kardeşce yaşayan Anadolu Halkı'na,ne oldu da 50 000 can yitirdi.Bunun iki nedeni var.En önemlisi : ULUS  DEVLET ve ikincisi , aktüel sorun,BOP yada İsrail'in " Bereketli Hilal " projesi.

Ulus Devlet'in Doğuşu :İstiklal Savaşı'nı,Emperyalistler'e karşı destekleyen ,para silah yardımı yapan Ruslar'ın ,Boğazlardan  toprak da istemeleri üzerine,Müttefikler; Rusların Akdeniz'e inmesinden korktular. Teklif :  "Ruslar-Komunistler'le ilişkiyi kesin,Yunanlıları desteklemeyelim,biz  de çekilelim."Samimi olduklarının belgesi olarak Fransızlar Yunan cephesi'in tüm belge ve bilgilerini verdiler.Birden, Müncii Vatan olan ,adına marşlar yazılıp Meclis önünde çalnarak alkışlanan Yoldaş Ethem , "HAİN ÇERKES ETHEM "oldu.İnönü Ethem Bey Birliklerini top ateşine tuttu.Türk Komunistlerinin teknesi Karadeniz'de batırıldı.İngilizler ; Kürdistan,Ermenistan  kurmaktan vazgeçti.Batı ,Fransızları Türkiye'de ULUS DEVLET kurmakla görevlendirdi. Üst kimliği yücelterek,alt kimlikleri yok sayan bir sistem ulus devlet.Alt kimlik nüfusu,üst kimlikten fazla çıkar endişesiyle "Etnik Nüfus Sayımı " yapılamaz.Tarih değiştirilir.Türkçe konuştuğu için adam asan Selçuklu'nun uç beyi Osmanlılı  Yavuz Selim Türk olur. Türk Türkmen ,ÖZ Tükçe Divanı olan : Şah İsmail  ,Türk değildir.Bu devlet tipinde, en acıklı, en affedilmez  ve kaçınılmaz olan : ALT KİMLİKLERİN, DİLİNİ,KÜLTÜRÜNÜ YİTİRMESİ 'dir.Bir ülkeyi,bölmek,parçalamak,yoketmek için bundan avantajlı bir durum olabilir mi ? BOP'un başarısının temeli budur.Ben Çerkes'im.Çerkesler:Kendileri gibi,Dağlı Kültürü'ne sahip Kürtleri sever.Ben,Çerkesler nasıl vatanı bölmemek için ,gerçek bir kahraman olan Ethem Bey'in  "Hain " olmasını sineye çekmiş,yanmışlarsa,Kürtler'in de binlerce can'ın  yitmesine yürekten yandıklarına inanıyorum.


Murat ÜYÜKLÜ IP: 159.146.43.xxx Tarih : 10.12.2013 17:40:32

 Öncelikle herkese selamlar.Olayın gerçek yüzüne bakılırsa ayrımcılığı türkler değil kürtler yapıyor.kendilerine göre özerklik diyorlar kürt vadandaşıda her türk vadandaşın sahip olduğu özgürlüge sahipmi sahip kendilerine sorulduğu zaman polis asker size davrandığı gibi bize davranmıyor diyorlar peki bunun sebebi emniyet güçlerimi yoksa kürtlermi sizler zamanında askere polise silah çekmeseydiniz onlarda size silahla cevap vermezdi gbt'ye girdiğimizde bile bize farklı davranıyo diyorlar elbetteki farklı davranacak çünki sizler onlara silah çektiniz niye bir karadeniz insanına akdeniz insanına kısaca diğer bölgedeki insanlara bu şekilde davranmıyorlar bundan dolayı meclise gelince 550 tane millet vekilinin yarısı kürt zaten daha neyin peşindesiniz kürdistan deyip duruyorsunuz alın kurun kürdistanı ve bu ülkeyi terk edin deseler gidecekmisiniz yooo gitmeyeceksiniz amacınız bu değil çünki 


kenan kapir IP: 78.168.183.xxx Tarih : 24.04.2013 20:20:31

oncelıkle şunu belirtmeliyimkı insanlıktarıhı yanı insanlığin başlangici cudi dağinin ateklerinde başlamıştır .tarih herzaman kurtleri yazmıştir .ama t.c halkı birturlu bu tarihi okumamıştır okutturulmamıştır.bazı siyasetçiler ve yazarlar,tanrının kalemı sankı onların elındeymiş gibi yazıp ciziyorlar ve inkar ediyorlar .komık olansa işte flanca prf.filanca dr. yazar siyasetci .......... cehalet okumakla giderilecek birşey değildir .


ertan guru IP: 78.162.85.xxx Tarih : 11.05.2013 19:54:34

Kürt ler asil bir halk tır ataları hurri,subartu lardır, hurriler hititlere savaşmayı öğretmiştir,subartular ise madeni ilk işleyen halktır dikkat edin kürtlerin evlerinde metal kap kacak çoktur,sümerlerle ilişkileri vardır,bildiğiniz gibi sümerler yazıyı ilk kullanan halktır,tekerleğin icat edildiği zağroslar anavatanlarıdır,tek tanrılı dinlerin ilki olan ve diğer dinlerin ilham kaynağı olduğu varsayılan zerdüştlük dininin kurucusu olan zerdüşt kürttür,bunları niye yazıyoruz  kürtler en büyüktür filan değil ama kürtlerde hertürlü birikim fazladır ki o yüzden asimile edilememişlerdir.Sorun türklerin bunları bilmemeleri okumamalarıdır kürtlerinde kendileri gibi bu topraklara sonradan geldiklerini sanmalarıdır,


memet IP: 88.229.234.xxx Tarih : 10.11.2013 02:56:33

slm guzel ulkemın ınsanları lazıyla,turkuyle,kurduyle,çerkezıyle,alevisiyle,arabıyla

bundan 2 yıl önce univ. okuyordum ve mezun oldum.okudugum okulda ve bızım sınıfta aşırı etnik kökencilik yapılıyordu ve 2. sınıf mıllet olarak bakıyorlardı.

ama bu ziyniyet çok uzun huzur vermez, o zaman bizde o bu ziyniyetli kişilere uyarsak her gun savas kavga kargasa kaos ne bılım huzursuzluk içinde yasam mucadelesı verecez.

buradan sızlerden rıcam biraz geniş düşünelim haaa karşındakıni  suçlu buluyorsan önce kendini yargıla  ondan sonra karşındakini.

eğer el ele verirsek çoçuklarımız ve gelecek nesile ve kendimiz bir toplum olarak en üst düzey duruma geliriz. propagandacıları dinlemeyin. party asla fanatik bir futboll takımı gibi tutulmaz.

savgılarım ve sevgilerımle hoşakalın


Mehmet Borok IP: 88.245.43.xxx Tarih : 24.01.2014 13:21:24

Kürtler Anadoluya yerleşmemiş iken, İran Şahı Şah İsmail döneminde İran da yaşıyorlardı. Şah İsmail Kürtleri katledeceği zaman, Kürtler Osmanlı Padişahı Yavuz Sultan Selim den yardım istedi ve Yavuz Sultan Selim Kürtleri Diyarbakır, Mardin, Urfa ve Anadolunun değişik yerlerine yerleştirdi. Bu arada aynı Yavuz Sultan Selim Anadoludaki Türkmen Alevilerini katlederek kesip doğradı. İşte anadoluda bu gün yaşayan Kürtler, Türkler sayesinde Şah İsmailin kıyımından kurtarılarak yerleştirildi. Osmanlı devletinin son zamanlarında Atatürk ün Kurtluş Savaşını başlattığı 1919 yılında anadoluda yaşayan kürt aşiretlerine mektuplar göndererek Kurtuluş Savaşı için milli orduya katılmalarını ve yardım etmelerini istedi. Ancak hiçbir aşiret yardım etmediği gibi İngilizler ile anlaşma yapmışlar ve  Atatürk'ün kurtluş savaşı başlattığı andaki TBMM ye (meclise) tedit mektubu göndererek Sevr anlaşmasını kabul etmesini yoksa aşiretler Kürt ordusu kurarak Mustafa Kemal e saldıracaklarını yazmışlardır ve ardından 1919 da Diyarbakır dan başlayan Erzincan ve Tunceli ye kadar olan bölgenin aşiretleri birleşerek Mustafa Kemal in kurtuluş mücadelesi veren ordusuna saldırmıştır. Mustafa Kemal Hem yunanlılar, ingilizler, urfada Fransızlar, Akdeniz de İtalyanlar a karşı giriştiği mücadelede Kürtlere karşı savaşmak için ordusunun gücünü bölerek doğuya göndermiştir. Malesef ayny Kürt aşiret lideri Yunan Ordu Komutanlığına yazdığı mektupta, silerle beraberiz diyerek ihanet etmiştir. Bu mektuplar TBMM de vardır. Türk halkı kurtuluş savaşı verirken Kürt aşiretler arkadan vurmuşlar ve Türkiye kuruduğu zaman sürekli isyanlarla bu güne kadar gelindi. Sonuç olarak Kürtler anadolunun her yerine Türkler sayesinde yerleştilwer ve Edirne den Hakkariye kadar tüm nimetlerden yararlanıyorlar. Sorum şu: Kürtler Atalarına ve kendilerine ait olmayan  ve Türkler tarafından yerleştirilen bu topraklarda, özerk yada federe yada bağımsız devlet kurmaya çalışması hakkaniyete, vicdana sığarmı? Bunun adına ihanet ve hainlik denmezmi? En büyük gücün haklı olmaktan geçtiğini unutmamalıyız. Kürtlerin şapkasını alıp önüne koyarak düşünme zamanı çoktan geçmiştir.