A.Gabriel, Monuments Turcs d’Anatolie, Paris 1931;
K.Erdmann, “Das Anatolische Karavansaray des 13”, Jahrhunderts, Berlin 1961, C.I, S.118-122;
A.D.Mordtmann, Anatolien, Skizzen und Reiseperichte aus Kleinasien, 1850-59, Hannover 1925, s.138-491;
Halit Erkiletlioğlu, Kayseri Tarihi, Kayseri 1993;
Halit Erkiletlioğlu, Kayseri Kitabeleri, Kayseri 2001;
Ali Yeğen, Kayseri’de Tarihi Eserler, Kayseri 1993;
Mehmet İnbaşı, XVI.YY. Başlarında Kayseri, Kayseri 1992;
Şebnem Akalın, “Karatay Hanı” Maddesi Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi, İstanbul 2001, C.24, s.474-475;
Mehmet Çayırdağ, Huand Hatun Külliyesi Maddesi, Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi, İstanbul 1998, C.18, s.261-262;
Mehmet Çayırdağ, “Kayseri Ulu Cami Ahşap Minberi”, Türk Etnoğrafya Dergisi, Eski Eserler ve Müzeler Genel Müdürlüğü, Ankara 1976, S.XV., s.55-64;
Mehmet Çayırdağ, Seyyid Burhaneddin Hüseyin, Kayseri 1989;
Mehmet Çayırdağ, “Kayseri’de Kitabelerinde XV.ve XVI.yüzyıllarda Yapıldığı Anlaşılan İlk Osmanlı Yapıları”, Vakıflar Dergisi, Ankara 1981, S.XIII., s.531-578;
Mehmet Çayırdağ, “Kayseri’nin İncesu İlçesinde Şeyh Turesan Zaviyesi”, Türk Tarih Kurumu Belleteni, Ankara 1980, S.174, s.271-285;
Halil Edhem, Kayseriyye Şehri, İstanbul 1334 (1915);
Halil Edhem (Eldem) (Hazırlayan Kemal Göde), Kayseri Şehri, Kültür ve Turizm Bakanlığı, Ankara 1982;
Halit Çal, “Melik Danişmend Gazi Türbesi”, Türk Etnoğrafya Dergisi, Anıtlar ve Müzeler Genel Müdürlüğü, Ankara 1991, S.XIX., s.41-49;
Fahriye Bayram, “Kayseri-Bünyan Ulu Camisi”, Türk Etnoğrafya Dergisi, Anıtlar ve Müzeler Genel Müdürlüğü, Ankara 1991, S.XIX., s.73-79;
Abdullah Kuran, Anadolu Medreseleri, Ankara 1969, s.70-73;
Metin Sözen, Anadolu Medreseleri, İstanbul 1970, s.109-113;
Erdem Yücel, “Kappadokia” Art Decor, İstanbul 1999, S.71, s.104-108;
Erdem Yücel, “Kayseri Arkeoloji Müzesi ve Herakles Lahti”, Sanatsal Mozaik-Çekül, İstanbul, s.112-119;
Orhan Cezmi Tuncer, Anadolu Kümbetleri, Ankara 1986;
M.Zeki Oral “Anadolu’da Sanat Değeri Olan Ahşap Minberler, Kitabeleri ve Tarihçeleri” Ankara 1962, Vakıflar Dergisi S.5;
Mahmut Akok “Kayseri’de Huand Mimari Külliyesinin Rölövesi”, Türk Arkeoloji Dergisi, Ankara 1968, S.XVI-I, s.5-44;
Mahmut Akok, “Kayseri’de Dört Mezar Anıtı” Türk Etnografya Dergisi, Eski Eserler ve Müzeler Genel Müdürlüğü, Ankara 1970, S.XII., s.17-52;
Erol Yurdakul, “Son Buluntularına göre Kayseri’deki Huand Hamamı”, Selçuklu Araştırmaları Dergisi, Ankara 1971, S.II, s.141-151;
Ahmet Hulusi Köker, Gevher Nesibe Darüşşifası ve Tıp Medresesi Maddesi, Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi, İstanbul 1996, C.14, s.39-42;
Kazım Özdoğan, Kayseri Tarihi, Kayseri 1948;
Hüseyin Sipahioğlu, Kayseri Gevher Nesibe Sultan Tıp Sitesi, Kayseri 1981;
Hüdavendigar Akmaydalı, “Kayseri Sarıoğlan Palas Köyü Camii” Vakıflar Dergisi, Ankara 1984, S.XVIII, s.175-189;
İlhan Özkeçeci, Kayseri Cami Mimarisinde Minber-Minareler, Kayseri 1993;
İlhan Özkeçeci, Kayseri’de Kültürel Mirasın Geleceği, Kayseri 1995;
Alev Kuru Çakmakoğlu, Fetih'ten Osmanlı Dönemine Kadar Kayseri'de Türk Devri Mimarisi, 1988-1990;
Orhan Cezmi Tuncer, Kayseri Sahip Ata Medresesi, Kültür ve Turizm Bakanlığı, Ankara 1988;
Zafer Bayburtluoğlu “Gıyasiye Şifaiyye ya da Çifte Medrese”, Sanatsal Mozaik, İstanbul 1996, S.15, s.38-43;
Sadi Dilaver, “Bünyan Ulu Camii-Erbaa/Akçaköy Silahtar Ömer Paşa Camii” sanat tarihi Yıllığı, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi, İstanbul 1966-1968, C.III.s.184-199;
Mehmet Palamutoğlu, Kayseri Tarihi (Mir’at-i Kayseriyye), Kayseri 1987;
Kerim Türkmen, “Kayseri’nin Şirin İlçesi Talas”, Sanatsal Mozaik-Çekül, İstanbul, s.24-41;
Kerim Türkmen, “Develi’deki Selçuklu Dönemi Kitabeleri”, Sanatsal Mozaik-Çekül, İstanbul, s.64-71;
Kerim Türkmen, “Talas’ta Türk Devri yapıları”, Vakıflar Dergisi, Ankara 1997, S.XXVI, s.153-192;
Mustafa Denktaş,“İncesu’daki Türk Devri Anıtları”,Sanatsal Mozaik-Çekül, İstanbul, s.72-81;
Mustafa Denktaş “Pınarbaşı’ndaki Türk Eserleri”, Sanatsal Mozaik-Çekül, İstanbul, s.82-89;
Yıldıray Özbek,“Develide Türk Mimarlık Eserleri”,Sanatsal Mozaik-Çekül, İstanbul, s.54-63.
Kenthaber Kültür Kurulu